Spontaan sleeptreffen

De weg naar het veld toe is volledig ge-asvalteerd, dus tractorbanden zijn niet nodig.
Vanaf het fietspad naar de startplaats is ongeveer 20 meter lopen....:-?

Nog een leuk nieuwtje: vanaf ongeveer 13 uur staat er ook nog een paf230 op het veld voor het betere sleepwerk....

Wordt gezellie!!:D

Oh, wat een prachtig sleepweer weer...:)

Het veld is gemaaid, de boel is (in)geladen en getankt dus we zijn er helemaal klaar voor!!

Heb er zin an!!

prachtige dag

Vandaag waren we te gast bij MVC Colombia te Boxmeer, Jakob Bos pikte me vanmorgen op en samen naar Boxmeer gereden (we reden bijna door naar Oostenrijk, was erg vertrouwd;))

Kwamen rond 12.15 op het veld aan, Douglas was er al en vloog inmiddels met zijn Sagitta.

Poosje later die mooie Salto van hem de lucht in en hier even mee gevlogen, thermiekt erg goed en vliegt mooi hoor:p

Hierna De Orlice klaar gemaakt en achter Louis zijn nieuwe sleper (Wilga)

Ondertussen was er een mooie schare zwevers in elkaar gestoken en het slepen begon, WAT EEN PRACHTIGE DAG OP EEN VELD MET ENTHOUSIASTE MENSEN!!!!.

Mensen wat een kastelen thermiek, ik zat binnen de kortste keren met de Orlice op grote hoogten kon hierna een kwartier met de kleppen open rondvliegen om naar beneden te komen (wou niet).
(mijn droomzwever (asw 15 van Airworld) twee maal aanwezig, prachtig vliegbeeld en mooooooiiiiiieeeee kist)
Heerlijk gevlogen en gezellig geouwehoerd natuurlijk en genoten van eindelijk een zomerse mooie dag.

Alle mensen van Colombia reuze bedankt voor gastvrijheid en het heerlijke slepen!!!

Jakob bedankt voor het meerijden en ouderwets lullen over zwevers en Oostenrijk natuurlijk.

groet

Terence

Weer een dag die in de boeken kan als erg geslaagd!!! Ik heb heerlijk kunnen vliegen met mijn Alsema Sagitta na een sleep door Louis, ik blijft deze kist een favorietje vinden. Wat een heerlijke kist om mee te vliegen. De Salto valt daar ook onder, want ook daar heb ik mee gevlogen.

Mijn andere Gerlitzen-vliegmaten waren inmiddels ook aanwezig en na een harde worp van Terence mijn Salto de lucht in. De thermiek was zo sterk dat ik tijdens deze start de wind in de rug had waardoor de Salto even wat moeite had de lucht in te gaan.

Wel meteen de juiste tijd, want van zakken was geen sprake. De Salto wilde alleen maar omhoog. Terence heeft ook even met de Salto gevlogen, en op de een of andere manier voelde dat toch wel vetrouwd. Binnen een paar minuten ging ie over tot loopings, rugvluchten enz... Fluiten doet ie ook graag, ook daar is de Salto goed in. Rollen iets minder, maar daar word aan gewerkt. Tijdens de laaste landing met de Salto heb ik Jacob nog laten rennen omdat ie dacht dat de Salto te ver door zou schieten... Ik kwam van de andere kant, ivm met de wind die ff draaide. (thermiekvorming)

En wat was het gezellig, zoals altijd. Langzaam aan vulde het veld zich met enthousiaste mensen met een groot scala aan zwevers. Een erg gemoedelijke sfeer werd er neergezet, waarbij iedereen genoot van elkaars modellen. We kregen zelfs aplaus van kijkers, mooier kan je het niet hebben.

Ik heb genoten, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Columbia en aan alle anderen, bedankt voor de gezellige dag!

Het klopte!

Vandaag was zo'n dag dat alles klopte, thermiek, gezelligheid, slepers, mooie kisten. Heerlijk, daar rijd ik graag een stukje voor om.

In al het enthousiasme helemaal vergeten om de GoPro te gebruiken. Wel nog 1 sleepje met Louis en de ASW gefilmd. Ontkoppelen ging wat grof. We vlogen op dat moment eigenlijk te snel en zodanig dat vanaf de grond niet goed te zien was hoe de ASW achter Louis zijn Wilga hing. Op het moment dat het leek fout te gaan had ik gelukkig al losgekoppeld.

En aan de woorden uit de vorige posts heb ik niets toe te voegen dus dat doe ik dan ook niet.

Iedereen bedankt voor deze geslaagde dag, afsluiten doe ik niet zonder ook even bij het verlies van de prachtige Ka8 van Chris stil te staan. Errug zonde. (En tegelijkertijd blij dat er geen mensen of andere zaken geraakt zijn)

Groet,

Jacob Bos

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik heb genoten van een geweldige dag!

Weer een boel geleerd, met name om lichter gebouwde kisten toch voorzichtiger te slepen.
Het blijkt dan beter te zijn om steiler te slepen en minder snelheid op te bouwen...
Terence en Jacob, bedankt daarvoor!!

Het was weer reuze gezellig, jammer dat ik zelf geen zweefvlucht meer heb kunnen maken...:rolleyes:
Jongens, bedankt!

Wie weet binnenkort nog eens....;)
Zo, nu eerst after-sun opbrengen....

Jacob, het filmpje doet het nog niet....

grt, Louis

Leuk filmpje Jacob!
Geeft toch een heel nieuw perspectief!

Nog wat fotootjes:

full

full

full

full

full

De KA8 (R.I.P.) van Chris is terug gevonden...
Dit is wat er van een 6-meter kist overgebleven is...

full

full

Chris, sterkte met het verlies van die, toch wel, machtig mooie kist!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals het nu beoordeeld kan worden op 900+ meter uit het zicht verloren door de kastelen-thermiek.
Vervolgens in een duik terecht gekomen en iets teveel snelheid opgebouwd waardoor hij in de handjes klapte....
Romp ging als een speer de grond in en de aanwezige lipo's hebben vervolgens de rest gedaan...:rolleyes:

900 meter is géén wonder hoor , bij een 6 meter zwever .....

Op 300 meter is zo een 6 meter zwever ook niet uit het zicht.

Laatst bewerkt:
Back