Spontane minimeet 10 mei, omgeving Edam-Volendam

Je yak zal wel een stuk langzamer gaan hoor roel. De funjet is een klein gestroomlijnd en licht kistje. Jouw yak is groot zwaar en lang niet zo gestroomlijnd.

Wow 200km/h
Hoe hard zal die Yak54 van mij met 900W 6S dan wel niet gaan?:D

Niet zo snel als een FunJet. Een FunJet heeft een flinterdun vleugelprofiel en weegt nog geen 800gram, dat kan je zo niet vergelijken, Jouw Yak54 is veel zwaarder, heeft veel meer luchtwrijving en een heel ander vleugelprofiel.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Dit is een 600W setup, pakweg 160km/u in vlakke vlucht en in een duikvlucht over de 200km/u.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Maar is dat dan de Funjet Ultra of een normale verstevigde?
En welke ESC/Motor/Prop combo is dat?
Vind het best indrukwekkend dat je die snelheden haalt met een 3S lipo. (ik neem aan een nano-tech?)
Heb je wel eens met 4s of meer gevlogen met die Funjet?

Maar is dat dan de Funjet Ultra of een normale verstevigde?
En welke ESC/Motor/Prop combo is dat?
Vind het best indrukwekkend dat je die snelheden haalt met een 3S lipo. (ik neem aan een nano-tech?)
Heb je wel eens met 4s of meer gevlogen met die Funjet?

Da's een normale FunJet, geen Ultra.

- 3200kV heli motor
- 6x5 prop
- 40A ESC
- 3S/2200/30C

Ik heb ook een 6S FunJet van pakweg 2kW die gaat nog een stuk sneller.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Nog geen beelden gezien waarop jouw EzOSD een snelheid van tegen de 300km/u aangeeft :p

D'r zit, of beter gezegd, zat, geen EzOSD in. Momenteel ligt deze FunJet uit elkaar na een mislukte lancering, die moet ik dus eerst weer eens opbouwen. D'r zat wel een TinyTelemetry in, die gaf snelheden aan van rond de 265km/u, veel harder wil het nog niet, iets teveel frontaal oppervlak nog ben ik bang, zo'n FPV camera helpt ook niet echt natuurlijk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

funjet

Ik heb ooit eens -bijna voor de FPV tijd, in de vorige eeuw- wat metingen gedaan aan de funjet. Het was toen een hype op de club.

Zelfs met een goedkoop helimotortje van $12- en een 3S lipo kwam ik aan snelheden ,vlak: 160- en in duikvlucht 250 km/h.

lees deze tekst maar eens: FunJet Crash Team FCT-team Multiplex
snelheidstest via Doppler meting: Snelheidstest funjet
snelheidstest via gps meting: Snelheidstest funjet

Wat was ik toen nog jong hé,
Groet FransBr (SpongeBob)

Laatst bewerkt:
Back