Wie of wat bepaalt of je pro of sportsman bent/wordt?
Ik kan me voorstellen dat als je instapt je begint als sportsman, maar wanneer wordt je dan een pro?
Als ik even uit eigen ervaring spreek: Ik heb "pas" 1 keer mee gedaan en voor mij was het ook een "drempeltje" om mee te doen, maar dat ligt denk ik ook aan je instelling.
Ik kwam er puur om ervaring op te doen en voor het plezier.
En dat is gelukt!
Ik heb er echt met veel plezier gevlogen, veel ervaring opgedaan.
Wat ik wel lastig vond waren de taken (waren natuurlijk nieuw voor mij). Misschien is het een idee om voor elke taak even een korte uitleg te geven wat de taak inhoud (als daar behoefte aan is natuurlijk).
Roger heeft het al eerder genoemd en zo ervoer ik dat ook wel moet ik zeggen.
Van mij zou de dag wel iets korter of wat minder intensief mogen.
Ik vond het ook een intensieve dag. Misschien 1 of 2 taken minder op een dag?
Ik ben er nog niet uit wat ik stem, maar ik neig naar 1 klasse.
PS: Nieuwkomer van het jaar vind ik een goed idee!!
Ik kan me voorstellen dat als je instapt je begint als sportsman, maar wanneer wordt je dan een pro?
Als ik even uit eigen ervaring spreek: Ik heb "pas" 1 keer mee gedaan en voor mij was het ook een "drempeltje" om mee te doen, maar dat ligt denk ik ook aan je instelling.
Ik kwam er puur om ervaring op te doen en voor het plezier.
En dat is gelukt!
Ik heb er echt met veel plezier gevlogen, veel ervaring opgedaan.
Wat ik wel lastig vond waren de taken (waren natuurlijk nieuw voor mij). Misschien is het een idee om voor elke taak even een korte uitleg te geven wat de taak inhoud (als daar behoefte aan is natuurlijk).
Mijn ervaring was (als nieuwkomer) dat de vliegdag in een rap tempo door ging en ik soms nog ff snel aan iemand moest vragen wat de taak ook weer precies in hield. Kwestie van ervaring natuurlijk.Belangrijk om nieuwe mensen naar de wedstrijden te krijgen en oude te behouden is volgens mij de begeleiding tijdens de wedstrijd. Zonder goede hulp is zo’n dag best ingewikkeld.
Roger heeft het al eerder genoemd en zo ervoer ik dat ook wel moet ik zeggen.
Ik denk zelf dat het meer zit in de intensiteit van de competitie en de intensiteit van de vliegdag. Dat is althans wat ik om mij heen hoor. Er zijn relatief veel wedstrijden in het jaar en een wedstrijdag is serieus hard werken: vroeg op voor een lange rit, snel invliegen, briefing en dan vanaf 10 uur ronde na ronde vliegen. Begrijp me goed, zo hoort competitie misschien wel te zijn. Maar ik kan mij voorstellen dat dat voor een aantal mensen teveel van het goede is.
Van mij zou de dag wel iets korter of wat minder intensief mogen.
Ik vond het ook een intensieve dag. Misschien 1 of 2 taken minder op een dag?
Ik ben er nog niet uit wat ik stem, maar ik neig naar 1 klasse.
PS: Nieuwkomer van het jaar vind ik een goed idee!!