springer Tug

Gefeliciteerd met de maiden, fijn dat alles praktisch droog is gebleven. Dat is toch wel best belangrijk.
Wat Zuiderkruis ook al aangeeft: Het uiteindelijke ballasten pas doen als je de boot verder helemaal klaar hebt, dat gaat wel goed komen zo denk ik.

Ik denk trouwens wél, dat je nog best wat meer pit in je bootje mag hebben, als je nu iets gaat duwen ga je tekort komen. Dus een wat grotere schroef pakken (als je motor dat kan hebben, daar zijn vuistregels voor) of op een iets hoger voltage gaan varen. Hij mag wel een golfje trekken hoor :D

jaja het was zo ver!! de proefvaart! hij is helemaal geslaagd. een klein beetje water maar dat kwam door het dek. ik ben erg erg blij mee!er moet trouwens nog wel wat meer gewicht naar voren

genoeg geklets
hier een filmpje! [media=youtube]nhmNYvb_sg0[/media]

niet de best kwaliteit maar je kan het zien hoop ik

Gefeliciteerd met de eerste keer varen. Ik vraag me alleen af hoe je water door het dek hebt binnengekregen als de boot zo rustig vaart. :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
De accu was ook niet helemaal opgeladen. Maar het water kwam omdat mijn vader de boot ietsjes te "steil" uit het water heeft geeft gehaald.. Maar dat neem ik hem niet kwalijk bedankt trouwens

Ok, maar dan is het water niet "door het dek" gekomen, maar door de dekopening omdat die onder water kwam tijdens het uit het water halen, toch?

Verstandig inderdaad.
Wél vast zetten voordat je de boot gaat verven, anders krijg je een lelijke overgang bij je dek. Als je die vastlijmt voor het verven kan je de naad afplamuren en dan zie je er niets meer van.

klein updatje de opbouw is geplamuurd (behalve de stuurhut die was al goed) en 1 deel van het dek is gelijmd.. ik had namelijk 2 delen. dat kwam omdat ik een klein foutje had gemaakt. ik vond dat de opbouw te ver naar voren stond. dus ik kon het alleen maar oplossen door het dek in 2 delen te maken

de opbouw is geschilderd. alleen ik zit nu te denken welke kleur ik het dek ga doen. iets donker groen of rood? de boot romp is zwart en de opbouw wit

Bij de meeste boten is het dek groen. Je boot is dan wel traditioneler en minder eigen bedenksel, maar ik denk dat je er dan wel langer blij mee bent als je het grote voorbeeld volgt met kleuren ed.

VrGr,

Theo

hahaha. komen er morgen aan (als ik er aan denk) morgen gaat toch de laatste verflaag op de opbouw en de vlag (uiteraard Nederlandse) is in de mast gemaakt

1939534_272636159569517_1945281154_n.jpg

de opbouw in de verf

1504543_272636226236177_1286857847_n.jpg

de sleepboog

10153045_272636269569506_1960540930_n.jpg

de opbouw met de vlag :D
10151770_272636292902837_735302512_n.jpg

en waar de sleepboog ongeveer komt. op het luikje, dan kan ik die er makkelijk afhalen

Ziet er goed uit!

Ik zou alleen het overtollige tin nog even van je sleepboog wegvijlen, dan ziet die er ook netjes uit ;)

(check bouwverslag van mn springer, bij de roeren)

ik heb deze dag het dek geplamuurd, geschuurd enz nu nog een paar gaatjes dicht plamuren en dan weer schuren. en dan komt het spuit en verf werk. het dek word groen

ps. daarna is de boot ook bijna af ;-)

Back