springer Tug

de koper zij dat het een dikke motor was. eerst maar eens kijken wat hij heeft

trouwens het zijn kleine motortjes die ik nog heb liggen. de hoogste type die ik heb is een 540 motor. voor de rest nog een 380 motor en nog een paar motortjes uit een speelgoed auto. dus daar heb je niet veel aan

Je weet dat de motor die jij aangeeft bij Conrad een reductie heeft van 3000:1. Toerental is dus 5 per minuut. Denk dat jij er een bedoelt met een andere vertraging of niet?

goh het is toch de motor die sam aangaf! is dat wel een goede dan? de andere eigenaar vond hem overkil. maar als ik gewoon niet altijd vol gas geeft kan het toch best?

Gewoon doen dan toch? Ook even kijken of de koppeling die je nu in je boot hebt zitten er op past, anders ff een passende kopen

De uitgaande as is 5mm als ik het goed heb, dus je zal ook een andere koppeling moeten kopen waarschijnlijk.

Ik heb ooit de 3000:1 versie gehad maar de gearbox daarvan is in de soep gelopen omdat ik er te veel van vroeg, dat gaat namelijk nogal makkelijk met zo'n enorme vertraging ;-)

misschien toch een kleinere schroef ?
kost lang niet zoveel als een nieuwe motor.

maar als er rook uit de motor kwam is ie waarschijnlijk al (enigzins) overleden.

Maar voor zo`n relatief klein bootje is een 25mm schroef al groot zat.
Probeer anders een Markx monoperm te scoren, dat is een meerpolige motor die niet te veel stroom trekt.
In mijn eerste jachtje lag er ook een in, uren vaar plezier met een 3 Ah akku.
dat is wel een 6 volt motor... lukt dat ?

bedankt voor de hulp. echter kost de motor me maar 6,75 lijkt me minder dan een schroef van 12 a 13 euro ;-) ik hoef alleen verzend kosten te betalen voor de motor

waarschijnlijk kan je met deze motor ook een grotere prop draaien dan het motortje die je er nu in zit. op de foto leek deze erg aan de kleine kant namelijk.. dus ik zou zeggen, neem die motor!;)

Voor een eerste bootje is hij prima inderdaad, je hebt er veel van geleerd en een leuk en varend eindresultaat behaald.

Die zwaardere motor is wel fijn, heb je zodirect nog wat vermogen over.

WBT het klooien met die motor: Ik belastte de uitgaande as tot blokkering toe, en met een 3000:1 vertraging levert dat een ENORM koppel op uit de motor. Ruimschoots meer dan de kleine metalen tandwieltjes in de vertraging aankonden...

Back