spruitstuk hpi rs3 nitro tunen

Heeft het nut om het uitlaat spruitstukje precies op de motor aan te sluiten met de Dremel?

Oftewel de inlaatpoort van het uitlaatspruitstukje wat breder maken":rolleyes:
Heeft het nut?:D:D:D

Je ziet mooi een indicatie van wat er weg zou mogen op het spruitstukje dat is het zwarte gedeelte
gr

Je zou denken dat het wel nut zal hebben als je ziet wat voor tegendruk de uitlaat nu geeft.

Maar misschien is die tegendruk ook wel nodig.. :)

Ja hoor, dat heeft zin. De tuned uitvoering van deze uitlaatbocht heeft namelijk ook een gat wat overeenkomt met de uitlaatpoort.

Als de oppervlakte van het gat kleiner is dan de oppervlakte van de bocht heeft het nut want dan is het een beperkende factor.

Het wordt veel gedaan dus wat let je.

Niet echt.... het zal de stroming een heel klein beetje bevorderen, maar waarschijnlijk niet merkbaar.

Ik vermoed (maar dat zal een vermoeden blijven, want min of meer onuitvoerbaar) dat je meer zou gaan winnen als je die grote "inpandige garage" in de motor op zou kunnen vullen tot je een strak kanaal van uitlaatpoort tot "spruitstuk" hebt....

Die tegendruk en het stromingsgedrag zijn namelijk niet zo zeer je winst, maar wel de vorm en "scherpte" van de drukgolf die door de uitlaat heen en weer sjeest.

Groet, Bert

Yes dan kan ik weer hobbyen

Thanx

Kwam trouwens op het Idea nadat ik de uitlaat pakking ertussen uit blies toen zach ik dat da gat erg afweek en er vernauwd uitzag en ik weet bij brommertjes is de bocht het belangrijkst is.

Leuk weetje is dit houd jullie op de hoogte hoe het gaat worden.

meer reacties uiteraard welkom!

Hij heeft een schoonheidswedstrijd gewonnen maar de klus is geklaard, nu nog wachten tot de pakkingen binnen zijn. Heb er 10 besteld dus dan kan ik ff vooruit....

voor

even afplakken

meteen even gevlakt

Nu kijken wat voor resultaat het geeft maar ik denk vooral meer pover onderin ook wel koppel genaamd.

gr

Laatst bewerkt:
Vandaag lekker een stuk gereden met de rs4 en het aangepast spruitstukje.

Wat ik merk is vooral meer response op het gas het motortje reageert feller/directer
Topsnelheid heb ik niet kunnen proberen helaas.

gr.

Back