Spuitcabine maken van een oude koelcel.

• Topicstarter Topicstarter Jackrotten
  • Startdatum Startdatum
J

Jackrotten

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben zelf actief met schepen maar ik heb een hele andere vraag. Ik ben kort geleden begonnen met een vriend om een brommer op te knappen en we hopen er nog meerdere na deze te doen. We hebben een koelcel van ongeveer LxBxH 2.5 x 2.5 x 2 meter. We waren van plan om er een soort spuitcabine van te maken.

Ons probleem is de afzuiging, we dachten er een afzuigkap van een keukenblok in te maken. Maar is dat goed genoeg voor deze inhoud?
We kunnen er natuurlijk ook gewoon 6 afzuigkappen in zetten maar dat gaat een beetje duur worden denk ik :p

Heeft iemand een idee voor een goede afzuiging? Ik maak er morgen een paar foto's van met een beetje geluk staan ze er morgen op.

Groetjes Jackrotten,

Ps. Tips van mensen die ongeveer hetzelfde als ik wil doen gedaan hebben zijn zeker welkom !

Herinner me net dat ze nog een grote ventilator hebben staan. Waar we sleutelen is een boerderij en zaten vroeger in de knoflook teelt. Daar gebruikte ze die voor. Ik weet niet zeker of we deze mogen gebruiken maar ik kom hier nog op terug. Anders bestellen we er wel een op marktplaats of iets dergelijks.

De koelcel staat binnen in een schuur moeten we daar buizen op aansluiten om de verfdampen etc. naar buiten af te voeren ?

groetjes jackrotten

Je moet zorgen dat de ventilator nevel aanzuigt en dan moet je het wel naar buiten afvoeren anders wordt het zo mistig in de schuur

Groeten Ronnie

spuitcabine

Je moet natuurijk net iets meer lucht inbrengen als dat je afvoerd (noemen ze overdruk) anders val je zelf binnen de korste keren om !!!, want dat trekt de zuurstof weg, en je houd ook het stof niet buiten niet buiten. zo eenvoudig is het allemaal niet. EN JE MOET VOORAL JEZELF GOED BESCHEMEN,ben zelf 46 jaar autospuiter geweest, heb er wel het een en ander aan overgehouden, dus ben voorzichtig!!!!.
Groetjes.

Ik ga binnenkort een spuitmasker kopen en een speciaal overal met zon geinige capuchon. We gaan ook niet eerder spuiten in dat ding als de ventilatie er op zit. het gaat nog heel wat werk worden om er een spuitcabine van te maken maar het gaat zekers lukken

Je bent nogal wat van plan.
1. niet ieder masker is geschikt voor oplosmiddelen.
2. Aktief kool patroon filters hebben een beperkte levensduur (iets van 10 uur)
3. houd met de ventilator keuze rekening dat de verfdampen niet kunnen ontsteken door bijvoorbeeld koolborstels van de motor.
4. mocht je kiezen voor een overdruk masker. let er op dat lucht uit een kompressor olie bevat, dat is ook schadelijk voor je longen. ook daar zijn weer ademlucht filters voor te verkrijgen.

en voor als je echt veel gaat spuiten, kijk eens rond op: ZIEKTE
en
Hersenstichting - OPS (schildersziekte)

En toch nog wel: Veel plezier met de hobby.

Het koelcel idee is van de baan, het werd een beetje te zot. De ventilatoren waren nog in gebruik voor andere dingen en er was ook geen voldoende plek om ze in te bouwen. Laat staan de dampen af te voeren.

We hebben vandaag besloten dat we een soortgelijke spuitcabine maken zoals deze:

Modelbrouwers.nl modelbouw • Toon onderwerp - Spuitcabine bouwen *UPDATE 99% klaar met foto's*

De afmetingen worden mischien een beetje groter maar veel gaat het niet schelen. Als dit weer gekkewerk word gaan we gewoon naar de spuiterij.

Groetjes Jackrotten

Back