Er zijn zelfs mensen die er zo'n vertrouwen in hebben van het bouwen en spuiten van mijn jets , dat ze zelfs mij hun jet laten spuiten
Nu heb ik wel enige ervaring met schadeauto's en restaureren van oldtimers
Een Vliegvriend van mij heeft een Tomahawk Viperjet van 2 meter gekocht.
Het is een kit en geen ARF-je , dus moet ook gespoten worden.
Ik moet het wel perfect doen , want de eigenaar is zeer crities
Maar vind het ook leuk om te doen , zelfs het schuurwerk
Thuis vinden ze dat wat minder leuk(kleding wit , bekleding auto wit als ik naar huis ga enz enz
)
oja de kleurenplaat is door hem zelf "profecioneel gemaakt" als voorbeeld hahaha
Ik dacht : laat ik er nu gelijk een verslagje van maken , kan de eigenaar gelijk meekijken of ik het wel goed doe
En voor sommige wat handige tips mischien.
Om te beginnen is dit een kist die echt super in de gelcoat zit.
Mooi strak en weinig oneffenheden(des te makkelijker voor mij)
Het voordeel van een kist zelf spuiten is dat je gelijk de naad op de romp waar hij aan elkaar is gezet gelijk kan wegwerken.
Ik ben eerst begonnen met alle putjes en oneffenheden op te zoeken en aan te tekenen.
Als je hem toch zelf spuit ook maar gelijk zo perfect mogelijk proberen te maken.
Daarna alle delen die geplemuurd moeten worden geschuurd.
Belangrijk is dat je er omheen genoeg schuurd om de plamuur wel goed te laten hechten.
Je moet niet te grof schuren maar ook niet te fijn. anders hecht de plamuur niet of je krijgt plamuur inzinkers in te groffe schuurkrassen als hij in de zon staat.:teacher:
Daarna alle stof verwijderd en goed ontvet en plamuur aan gebracht.
De eigenaar krijgt nu al een hartverzakking als hij al die plamuur ziet volgens mij
Hij bouwd altijd superlicht.
Maar wees gerust , ik schuur 85/90% er weer af.
Ik gebruik ook Fijne structuur plamuur omdat er maar weinig oneffenheden zijn.
Nu staat alles in de plamuur en laat ik het een dag drogen om uit te schuren.
in princiepe kan je het binnen een half tot heel uur al schuren.
Ik doe het liever pas na een dag , dan is de plamuur echt hard en zit je schuurpapier niet gelijk vol.
Ook als je een volgende laag moet aanbrengen krjg je ook geen reactie.
Morgen ga ik het uitschuren
ps werk altijd op een zachte ondergrond om te voorkomen dat er meer krassen in komen.

Nu heb ik wel enige ervaring met schadeauto's en restaureren van oldtimers

Een Vliegvriend van mij heeft een Tomahawk Viperjet van 2 meter gekocht.
Het is een kit en geen ARF-je , dus moet ook gespoten worden.
Ik moet het wel perfect doen , want de eigenaar is zeer crities
Maar vind het ook leuk om te doen , zelfs het schuurwerk
Thuis vinden ze dat wat minder leuk(kleding wit , bekleding auto wit als ik naar huis ga enz enz

oja de kleurenplaat is door hem zelf "profecioneel gemaakt" als voorbeeld hahaha
Ik dacht : laat ik er nu gelijk een verslagje van maken , kan de eigenaar gelijk meekijken of ik het wel goed doe

En voor sommige wat handige tips mischien.
Om te beginnen is dit een kist die echt super in de gelcoat zit.
Mooi strak en weinig oneffenheden(des te makkelijker voor mij)
Het voordeel van een kist zelf spuiten is dat je gelijk de naad op de romp waar hij aan elkaar is gezet gelijk kan wegwerken.
Ik ben eerst begonnen met alle putjes en oneffenheden op te zoeken en aan te tekenen.
Als je hem toch zelf spuit ook maar gelijk zo perfect mogelijk proberen te maken.
Daarna alle delen die geplemuurd moeten worden geschuurd.
Belangrijk is dat je er omheen genoeg schuurd om de plamuur wel goed te laten hechten.
Je moet niet te grof schuren maar ook niet te fijn. anders hecht de plamuur niet of je krijgt plamuur inzinkers in te groffe schuurkrassen als hij in de zon staat.:teacher:
Daarna alle stof verwijderd en goed ontvet en plamuur aan gebracht.
De eigenaar krijgt nu al een hartverzakking als hij al die plamuur ziet volgens mij

Hij bouwd altijd superlicht.
Maar wees gerust , ik schuur 85/90% er weer af.
Ik gebruik ook Fijne structuur plamuur omdat er maar weinig oneffenheden zijn.
Nu staat alles in de plamuur en laat ik het een dag drogen om uit te schuren.
in princiepe kan je het binnen een half tot heel uur al schuren.
Ik doe het liever pas na een dag , dan is de plamuur echt hard en zit je schuurpapier niet gelijk vol.
Ook als je een volgende laag moet aanbrengen krjg je ook geen reactie.
Morgen ga ik het uitschuren
ps werk altijd op een zachte ondergrond om te voorkomen dat er meer krassen in komen.
Laatst bewerkt door een moderator: