Spur differentieel versleten

Beste mensen,

Na twee keer rijden is mijn kunststof spur diff versleten en zijn alle tandjes weg. Ik ga er een nieuwe opzetten. Hoe kan ik dit goed afstellen zodat hij niet zo weer versleten is?

Ik hoor graag van jullie.

staat waarschijnlijk in de manual.

anders een stukje papier er tussen doen en zorgen dat het spul dan soepel draait

probeer meteen metalen tandwielen te gebruiken wel twee kanten vervangen.
er mag niet te veel speling op zitten maar ook niet te krab. een papiertje is meestal voldoend

De clutchbel zal wel metaal zijn zeker?

Da afstellen is moeilijk uit te leggen, je moet dat voelen.
Als je papier gebruikt, vouw het dan op zijn minst dubbel. Check achteraf of het vlot gaat.

als je even laat weten wat voor auto je hebt is het misschien wat makkelijker uit te leggen.

als je een slipper clutch hebt dan heeft dat niet echt iets te maken met het slijten van je spur.

en metalen tandwielen zijn niet echt noodzakelijk

bij een savage kun je zowel de slipper clutch als de afstand van de clutchbell naar je spur verstellen.

ik zal de manual wel even opzoeken voor je.

Nog een andere vraag. Ik krijg hem goed gestart. Dan valt bij het minste gas uit. Toch zodra hij warm is rijdt hij wel goed. Ligt dit aan de afstelling? Meer of minder rijk?

heel simper gezegd.

je slipperclutch

de moer helemaal aandraaien en dan 0.5 slag terug.

je clutchbell en spur.

je moterbouten zodanig loszetten dat je de moter kunt verschuiven.
dan een stukje dun papier tussen je spur en clutchbell duwen.
dan je moter losjes tegen je spur aanduwen.
moter vast draaien
papier er tussen uit
nu moet je spur soepel kunnen draaien zonder dat er spelling tussen je spur en clutchbell zit.
kun je 1 van de 2 minimaal bewegen zonder dat de ander meebeweegt dan staat het spul te los.
dan alle stappen herhalen maar met een dunner stuk papier.

dit klikt misschien allemaal heel moeilijk maar als je het een paar probeert lukt het vanzelf.

Nog een andere vraag. Ik krijg hem goed gestart. Dan valt bij het minste gas uit. Toch zodra hij warm is rijdt hij wel goed. Ligt dit aan de afstelling? Meer of minder rijk?

eerst rustig warm rijden en dan pas gas gaan geven.

en regelmatig de motertemperatuur controleren met een thermometer.

dit is niet echt een vast gegeven maar geeft wel een goede indicatie.

en voor het geval je het nog niet weet.
gebruik altijd een failsafe en zorg er ook voor dat die goed ingesteld staat

Super bedankt. Dit gaat vast lukken. Kan ik hem nog strakker aansluiten met het deels versleten tandwiel? Of moet er echt een nieuwe op?

Warm rijden lukt niet. hij kan alleen maar stationair lopen tot hij ver genoeg is opgewarmd. Dan loopt ie beter en moet ik hem er door heen trekken. Of komt dat omdat hij al verzopen was?

kan ik zo niet zeggen maar je kunt het natuurlijk proberen.
gewoon de moter opschuiven en kijken op het spul nog pakt.

maar een andere op voorraad kan nooit kwaad.

o bijna vergeten.

hoe zijn je clutchbell lagers ?
als die gaar zijn gaat je clutchbell kantelen en slijt je spur ook in no time.

Warm rijden lukt niet. hij kan alleen maar stationair lopen tot hij ver genoeg is opgewarmd. Dan loopt ie beter en moet ik hem er door heen trekken. Of komt dat omdat hij al verzopen was?

als de moter verzopen is dan niet maar starten natuurlijk.
de plug er uit en dan starten. liefst met een doekje op de moter want anders vliegt de nitro om je oren.

je zou iets aan de hoofdsproeier kunnen draaien maar doe dit minimaal.

hooguit 1/8 slag per keer.

ik zou deze sproeier 1/8 slag dicht draaien en dan een stukje rijden en kijken wat er gebeurt.
gaat de auto slechter rijden dan 2/8 verder open

en zo steeds een klein beetje verstellen tot dat je verbetering krijgt.

maar ik heb even een vraag.

is deze auto al ingereden ?

Back