SR-22

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door MrBean, 19 feb 2008.

  1. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Onlangs dit dingetje tegen gekomen en dadelijk meegenomen. Het motortje kreeg ik om wat te testen...

    Het rompje :
    [​IMG]

    [​IMG]

    De vleugeltjes :
    [​IMG]

    [​IMG]

    Servo's en wielen ingebouwd in de vleugels :
    [​IMG]

    Staart vastgelijmd :
    [​IMG]

    Hoogteroer en richtingsroer servo's ingebouwd :
    [​IMG]

    Het bewuste motortje :
    [​IMG]

    Alles was vrij snel klaar, maar bij het testen van de motor gaat er toch wel wat mis. Het lijkt wel of deze niet goed geprogrammeerd is of zo ? Want hij slipt. Als ik gas geef, dan gebeurt het soms dat er niks gebeurd. Soms vertrekt de motor wel, maar stop hij bij 1/3de gas...

    Eerst tip die ik kreeg was dat ik misschien de schroeven achteraan te vast had gedraaid. Maar ook na het losdraaien doet de motor nog gek. Ik ga dus moeten onderzoeken wat er mis kan zijn... :-(
     
  2. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Het kan zijn dat je accu niet helemaal is vol geladen. Zijn de servo's niet aan de kleine kant voor dit grote en zware model? Er komt een hoop kracht op.
     
  3. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
  4. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi,

    de servootjes zouden normaal genoeg moeten zijn.

    De cockpit valt in principe nog mee. Zit allemaal toch vrij stevig (d.m.v. een magneetje).

    P.S. De batterijen waren net gans opgeladen en heb ook een ander pakket geprobeerd, dus daar ligt het niet aan...

    Groetjes,

    Davy
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    davy, wat zijn de gegevens van de motor, regelaar en accu?
     
  6. Gor

    Gor

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Meeuwen
    Davy,heb je wel genoeg modelgeheugens in je zender???:)

    Of-topic:

    Wanneer gaat je Cap-232 af zijn?

    ivm met het knuffel vliegen...Ik heb al 2weken geleden een e-mail naar uw club gestuurd,maar nog niks terruggekregen...:(Dus vraag ik het aan u.ik zou graag meedoen en ik beschik over een redelijk groot toestel(zie:http://www.modelbouwforum.nl/forums...42-bouwverslag-ms-composit-cap-232-a.html)zou dit goed zijn?Zoja,laat me dan nog iets weten vooraleer je mij inschrijft.

    mvg,

    Gor
     
  7. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    @Theo : de motor is blijkbaar volledig merkloos... Duh... De regelaar is een Protech Apollo 25. De batterij is een Flightpower 3S1P van 2200 mAh (vol geladen).

    @Gor : De Cap, daar ben ik (wegens tijdgebrek -sic-) nog niet aan begonnen. Heb trouwens de motor nog maar sinds vorige week binnen. En ik wil eerst die andere drie, euh vier, euh... toestellen afkrijgen. P.S. ik heb 99 geheugenplaatsen, dus heb er wel nog enkele te gaan... :)
    Wat je inschrijving betreft voor het knuffelvliegen. Heb je dat gedaan op airshow@pmf.be ? Of info@pmf.be. Bij die 1ste kom je bij mij terecht, maar ik heb hem niet aangekregen ... :-( Dat ander adres bereikt iemand anders... Stuur hem even opnieuw naar één van de adressen want onlangs heeft de site wel 2 dagen uitgelegen, dus... wie weet...

    Groetjes,

    Davy
     
  8. Gor

    Gor

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Meeuwen
    't was info....

    maar is zal wel opnieuw sturen
     
  9. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    is er nog nieuws over de SR-22? Ik heb nog een motor liggen van zo'n 100g met 1500KV, lijkt me ideaal voor deze kist...
    Je vindt er alleszins bitter weinig over op het net. Iemand al ergens een filmpje gespot?
     
  10. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hey Maarten,

    dat moet lukken. Ook al zit ik volop in de werken voor het klaar krijgen van onze nieuwe woning voor volgende dinsdag, toch ben ik vandaag naar ons veld getrokken met 2 nieuwe modellen, waaronder deze SR-22...

    Tot mijn spijt had ik mijn box met batterijen vergeten dus had maar 1 pakket lipo's bij de hand (die dikker en zwaarder zijn dan degenen die ik voorzien had). Toch maar geprobeerd en na wat haperingen van de wieldeksels in het gras, ging het ding toch van de grond.

    En dat was tof, want heb helemaal niks moeten trimmen. Zag er leuk uit om te vliegen, meer niet. Ik had het gevoel dat het toestel "stall-baar" werd als ik niet volgas vloog, maar dat kan ook liggen aan de soms wel erg harde en woelige wind van vandaag.

    Filmpjes heb ik jammer genoeg niet, want voor zover ik weet had er niemand een camera bij. Maar vele forum leden hebben hem gezien...

    Of dit ding veel verkocht wordt door Protech weet ik niet. Ik heb het toestel alleszins nog niet gezien bij iemand anders. Misschien wordt het eens tijd ! :)

    Groetjes,

    Davy
     

Deel Deze Pagina