Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
de schoorsteen is gebouwd, moeten alleen nog wat kleine oogjes op voor de bedrading.
verder met de kleine dingen op het dek en deze ook geschilderd.
in de mast een sleufje geslepen en daar de draadjes voor het toplicht in geduwd.
ben bezig met het schilderen van de bovenbouw.
één van de reddingsboten wordt beweegbaar dit door middel van een micromotor en de bijbehorende omschakelmodule.
normaal zitten de reddingsboten bij dit model vast maar het leek me wel een uitdaging om er één beweegbaar te maken.
de bovenbouw is zo goed als af, alleen nog de steun voor de andere reddingsboot maken.
ook de dekzeiltjes voor de reddingsbootjes moeten nog op maat worden geknipt.
hierna kan ik verder met de romp.
de bovenbouw is helemaal klaar, verlichting brand en ook een van de reddingboten kan bewegen, wel is waar niet helemaal tot aan het water maar dat vind ik minder erg.
het probleem was dat elke keer de draden in elkaar twisten zodat het allemaal wat scheef ging.
kan nu verder de romp afmaken en schilderen.
Het is een micromotor met daarop een asje met een trommeltje, de ruimte in de bovenbouw is erg beperkt.
Ik zal binnenkort een foto van de binnenkant van de bovenbouw.
Zo als het nu dus zit, het bootje beweegt tot aan de railing, en daar ben ik best te tevreden over.
Groetjes piet
hierbij de foto van de techniek in de bovenbouw van de boot.
links de geluidsmodule met daar naast de rookgenerator en als laatste de minimotor voor het laten bewegen van de ene reddingssloep.
de gemodificeerde servo kabels zijn er voor om deze techniek te verbinden met de romp, maar een foto hiervan volgt later.