staart beweegt lichtjes op en neer - KDS-450C RTF

• Topicstarter Topicstarter evpro
  • Startdatum Startdatum
E

evpro

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb me onlangs geregistreert daar ik met een probleempje zit op mijn KDS-450C RTF.
Ik heb die gekocht met trainingskruis maar als ik van de grond kom om te hoveren dan beweegt de staart op en neer, laat ons zeggen een goeie 10cm.
Verwijder ik het kruis dan gaat het al een pak beter (waarschijnlijk kruis niet goed gemonteert) maar heb toch de indruk dat de staart nog lichtjes op en neer beweegt.
1) Heeft dit te maken met instellingen in de zender (K-7X) ?
2) Instellingen van de gyro ?

Iemand die me daar mee kan helpen ?

Alvast bedankt !!
Manu

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een probleem met een heli, moet je altijd even kijken naar wat de onderdelen die je verdenkt werkelijk doen..

Voor je trainingskruis, deze zal dit probleem niet veroorzaken, hij kan het alleen versterken.
Het is immers niets meer dan een dood stuk gewicht aan de heli, puur en alleen om te zorgen dat je niet omvalt tijdens de allereerste huppeltjes.

De gyro kan dit niet veroorzaken. De taak van de gyro is om de staart recht te houden, maar dan wel in de draairichtingen (links rechts)
Die kan hij nl "zien" en corrigeren door meer of minder pitch op de staartrotor te geven.
Als de staart op en neer beweegt, kan de gyro dit niet zien, en ook niet corrigeren.
Dus valt die af als verdachte.

Waarschijnlijk moet je het rotortoerental verhogen.
Is deze te laag, dan wil de heli wel eens dit gedrag gaan vertonen.
Meer gewicht aan deze heli hangen versterkt dit effect dan, nog een reden om deze kant op te denken.

Dus zoek de throttle curve op in je zender, en verhoog deze een stukje

Toerental omhoog. bekend probleem bij KDS, is dat de pitch niet 0 bij midstick is, dan hoverd ie onder of op midstick, heb je bijna geen toeren als je de standaard throttle curve hebt.

Ok, nu ben ik mee.
Ik had de throttle naar beneden gebracht daar ik vond (persoonlijk) dat die nogal redelijk kort stond voor mij als "newbie" ;-)
Zal ze één van de dagen eens aanpassen en eens kijken hoe de pitch staat op midstick.
Bedankt voor de tips !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back