staart eco 7 jet?!?!?!

• Topicstarter Topicstarter weske1982
  • Startdatum Startdatum
W

weske1982

Guest
ik heb sins eergisteren een eco 7 gekocht maar ik heb 2 problemen
-eco 7 trilt ?!?!?!
-staart rotor hapert een beetje
iemand meschien enig idee of dat normaal is ?
of dat ik iets verkeerd gedaan heb ?
ik hoor het graag van u

mvg wesley

Eco 7

Als de setup in orde is, dan trilt de helie helemaal niet. Als zij trilt, dan zal hoogst waarschijnlijk zijn de bladen niet goed gebalanceerd en te vast aangedraaid.
Bedenk ook goed, dat de helie alleen naar een kant kan draaien omdat de staart is aangestuurd door een tweede motor en dat de staart bladen een vaste hoekverdraaing heeft.

hier thuis is de eco 7 zeer gevoelig op z'n bladspoor, ik heb ondervonden dat de pallen sneller te los dan te vast staan.. en dat hij dan met z'n staart op en neer schudt
grtz

zitten nieuwe rotor bladen op en volgens fabriek al uit gebalanceerd zijn
en tja heb hem over gekocht van iemand dus meteen nieuwe bladen er op en alle assen vervangen maar krijg bladspoor moeilijk weg :S en lijkt wel of de as er schuin uit komt (ps zal foto proberen er op te zetten )

maar als ik voor de neus ga staan van heli en kijk zo dan staan de rotobladen niet horizontaal maar hangt het hele rotor gedeelte beetje af naar links ?!?!?! hoord da? maar da kan niet anders want je schuift het hele binnen werk op zijn plaats of zal het toch aan blad spoor liggen da trillen?

maar als ik voor de neus ga staan van heli en kijk zo dan staan de rotobladen niet horizontaal maar hangt het hele rotor gedeelte beetje af naar links ?!?!?! hoord da? maar da kan niet anders want je schuift het hele binnen werk op zijn plaats of zal het toch aan blad spoor liggen da trillen?
Inderdaad het lijkt niet zo maar het hoort zo!
Trillingen kunnen worden veroorzaakt door:
- Bladspoor
- Onbalans van de rotorbladen. (kan je zelf uit balanceren)
- kromme hoofdas of bladen as.
- rotor bladen te los enz.

Back