Staart en gyro maakt me gek !

• Topicstarter Topicstarter flyer600
  • Startdatum Startdatum
gyro

hoe lang is je servo heveltje van je staart servo?
dit wil ook nog wel is helpen als je een wat langere gebruikt.

groetjes Tom

misschien staat er in de zender iets van " revo " mix aan ofzo, maw, dit is een mixer die gebruikt kan worden voor de staart als je geen gyro zou gebruiken.
De mixer loopt mee met het toerental van de motor. Zo'n soort revo mixer moet je wel uitzetten in je zender, omdat je dat niet nodig hebt in je heli , die taak wordt immers vervuld door je elctronische gyro met hh
Misschien kun je hier iets mee ?

Denk inderdaad ook dat dit het is, heb ik ook gehad. Het lampje brand bij het inschakelen maar gaat knipperen wanneer je pitch geeft. Mixers voor je heckrotor uit zetten en het werkt.

Hoi,

Het probleem kan ook liggen aan het te los zitten van de sensor.
Dus de foam laag moet heel dun zijn. Door de hoge toeren wordt de staart zeer direct.
dus een miniscule beweging wordt licht overstuurt door de sensor. Als deze losjes zit op de heli veroorzaak deze het wiebelen.
Kontroleer ook of de boomsupports goed vast zit op de staartbuis.
Zelf lijm ik deze vast.

Succes frans.

wel ik heb het probleem gevonden

de staartriem was niet meer strak
dus ik heb de staartbuis uitgetrokken zodat de riem weer strak zit (niet te strak)
en gyro wast verhoogd en servo en tail beetje gemeten deze moeten 3.5cm uit elkaar staan

nu is hij beetje beter
maar toch trekt hij nog heeeeel langzaam weg

maar ja volgend jaar laat ik mij inschrijven op de vliegclub en hopelijk kunnen ze mij daar helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb al zoveel gedaan en mijn staart blijft dus niet stabiel staan he ik word er gek van :s
hij gaat nu niet als een gek rondtollen maar hij blijft nooit recht voor mij staan als ik er niet aankom ik moet altijd wat bijsturen voor die terug recht voor mij te hebben

hij staat in HH en trim op 0
en heb digitale futaba staart servo en deze is goed
de rest zijn de nieuwe servo's 3010

ik word er gek van

Bekijk mijn Nederlandse setup guide van de GY401 eens...

Setup Guide (GY401)
http://www.hcw-rc.nl/SetupGuides_FutabaGY401.html

Misschien heb je er wat aan. Laat even weten of je er wat aan hebt (gehad).

Gr. Boudewijn

Back