Staart houd niet bij funnels...wie weet raad?

Hallo,

Ik heb een probleem bij al mijn helis (trex600-700e) Als ik harde funnels doe in winderig weer houd mijn staart niet...ik kan die staart niet houden en kan even niet meer sturen dan. Eerst dacht ik dat mijn servo stuk of versleten was maar heb net een 600 pro met nieuwe DS650 servo ingevlogen en die heeft er ook last van. Volgenst mij ligt het aan de afstelling...het is precies of ik overpitch die staart. Bij windstil weer heb ik er geen last van maar als ie moet beuken in de wind is het prijs. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen???

Allen met een beastx v3.0

Mvg

Probeer ns iets grotere staartbladen..
Voor de 700 bestaat er tegenwoordig nieuwe tandwielen voor de staart voor een hoger
toerental.

Pitchmanagement doet n hoop (vooral als het bij ''al'' je helis is) maar wss is de oorzaak de 650.. die is gewoon niet bedoeld als staartservo..

De pro heeft overigens een te lage staartratio (3.85 ipv 4.5 zoals vroegah) dus dan zou je Of n hogere headspeed moeten draaien, ratio aan moeten passen of 1 maat grotere staartblades erop moeten zetten

@anko, hoe kan ik pitchmanagement verbeteren op de staart, als je een funnel doet probeer je de staart verticaal te houden. Bij winderig weer houd ie het gewoon niet.

Google er maar eens op, collective managemenr is key bij dit soort moves..

Jip en janneke taal: je kan n funnel op 2 manieren doen. bijna rechtop en vol pitch, of iets schuiner en veel minder pitch. De eerste optie trekt geen enkele heli als je m tegen t koppel indoet.. dus als t niet aan de afstelling ligt heb je 3 opties, funnel schuiner maken, funnel kleiner maken(dus minder snelheid) of m met t koppel mee doen....

Ik wil best eens naar je helis kijken maar das wel n stukje rijden.....

Hey,

Bedankt voor de info...daar ben ik wat mee.;) Ga eens proberen vanavond, mss wat rustiger aan doen. Enne...welke richting is koppel mee? tegen de klok in?

De Beast vind ook de tailafstelling fijn in Normal mode.
Dus eerst mechanisch perfect afstellen (in het gewenste toerental)
Dan heeft hij minder werk in Heading Hold.

En beter sturen helpt altijd natuurlijk.

Wat is de lengte van de servo hevel. Dit heeft direct effect op de resolutie van de gyro. Tekort = niet goed, te lang... Ook niet.

Hey,

Bedankt voor de info...daar ben ik wat mee.;) Ga eens proberen vanavond, mss wat rustiger aan doen. Enne...welke richting is koppel mee? tegen de klok in?

Voor een heli met klokwijs draaiende hoofdrotor wil de neus steeds naar links gaan, dus moet de gyro + staartservo de neus al iets naar rechts compenseren continu. Als je een funnel draait die bijkomend rechts rudder vereist, zit je dus tegen torque in te draaien. Bijvoorbeeld een "rechtop - neus naar omhoog - met de klok mee" funnel. Of een "rechtop - neus naar beneden - met de klok mee funnel". Als je deze 2 varianten tegen de klok in draait, moet je links rudder stick geven, dus met het koppel mee.

Back