Staart Trex SE beweegt met schokjes

Hoi,

Na gisteren voor het eerst met mijn SE gevlogen (gehoverd) te hebben heb ik vandaag weer even gevlogen. De staart staat er strak achter maar als ik stuur beweegt de staart met kleine schokjes (beide richtingen). De servo is een HS-56HB. Alles loopt verder soepel. Heb al wat rond gezocht op de diverse fora maar kan niet echt een oplossing vinden. Als de gain te hoog stond dan zou de staart toch ook hunten als ie gewoon hoverde zonder dat je stuurt? Heb de gain al wat verlaagd maar dat had geen effect. De staartriem staat ook goed gespannen. Heeft iemand hier misschien een idee?

Groeten,

Kris

Hoi,

De gyro is een 401 met de gain op 100 procent (raar maar waar, Finless kon het ook in zijn video's) ). De delay staat op 0. De ontvanger is een MZK Sexta en de zender een Sanwa/airtronics RD8000

Groetjes,

Kris

Heb de gain al wat verlaagd maar dat had geen effect. De staartriem staat ook goed gespannen. Heeft iemand hier misschien een idee?

Dit heeft hij toch al gedaan ... diagonaal gelezen ?
ik ga dit topic wel volgen want met m'n corona heb ik er ook last van.

misschien een iets korter servo armpje nemen (of een gaatje terug gaan), de servo kan misschien niet te kracht aan die hij wil leveren.

Mischien allemaal bekend maar: Is de servo een digitale ? Op de GY401 zit namelijk een micro schakelaartje die op analoog of digitaal gezet kan worden. Wanneer het een analoge servo betreft is er mischien wel een "delay" nodig.

Ik weet niet hoeveel je de gain verlaagd hebt, en ik heb geen ervaring met jouw zender, maar bij mij staat hij op 45% en vliegt rocksolid. Daarboven begint de staart te schudden bij heftige bewegingen en een beetje wind.

Hoe laag heb je de gain gezet? Eerst de gyro geheel afstellen in gewone modus en daarna initialiseren in HH.

Weet zo even niet meer exact op hoeveel gain ik hem het laagst heb gehad. In ieder geval een heel stuk naar beneden. Zal morgen nog eens wat dingen gaan proberen, maar het is niet echt dat de staart schud. Als ik bijvoorbeeld tail in hover en dan heel rustig de staart bijdraai gaat hij gewoon met schokjes die kant op. Hij shud dus niet heen en weer. Beetje moeilijk uitleggen zo :D Heb helaas geen camera dus kan ook geen filmpje maken.

In ieder geval allemaal alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Kris

Oke probleem opgelost :D . 1 servohouder schroefje was losgetrild zodat de servo wat kon bewegen als ik stuurde. Tijdens het afstellen een paar keer losgeweest en vergeten weer wat loctite erop te doen. Schroefje weer vastgezet met blauwe loctite en daarna was het al een heel stuk beter. Daarna de gain verlaagt van 100 naar 75 en nu is het goed. Allemaal bedankt voor het meedenken :wink:

Groetjes,

Kris

Back