staartboom los krijgen

Hoi Mensen,

al de eerste afstelling aan m'n Trex 450 gedaan. De snaar zat veel te los. Ik heb dit versteld door de staartboom los te maken aan de helizijde en hem wat naar achteren te schuiven. Vliegt verder weer prima!

Maar waar ik achter kwam, is dat één van de 8 schroeven al dol is (of althans de kop) Met Locktite vast gezet en nu krijg ik hem met enig fatsoen niet meer los. Hebben jullie een idee hoe ik die schroef loskrijg en het in het vervolg moet voorkomen?

groeten,
Peter

Loctite kun meestal aleen maar los krijgen door heet te stoken .. of je moet loctite 222 gebruiken die borgt wel maar kan wel weer los worden gedraaid.

Succes :D

Voor nu, met een dremel+slijpschijf een sleuf erin slijpen. kan je het boutje eruit draaien met een platte schroevendraaier.

goed gereedschap is hier ook heel belangrijk.
koop een goede set van een gerenommeerd merk zoals xceed of hudy.

mvg Hans

Het heeft weinig zin om dolgedraaide schroef vast te zetten met Loctite. Schroefdraad moet krachten overbrengen, niet de Loctie.

Hij heeft denk ik de kop "dolgedraaid".
Verwarmen kan, maar als de schroevendraaier niet meer pakt schiet dat ook niet op. Sleufje slijpen/zagen én verwarmen. Dan zou het los moeten komen.
Het kan zijn dat je een kunststof boomblok hebt. Daarin zit meestal een aluminium buisje. Dat kan meedraaien. Dus doe de bout aan de andere kant er weer in (zonder locktite) en zet deze weer vast. Probeer vervolgens de slechte bout eruit te draaien.

Het laatste

Hoi,

het laatste is het geval: kopdolgedraaid en teveel loctite (of juist daardoor:(). Ik ga het vanavond warmstoken en een gleufje zagen. Vanmiddag onderdelen halen en hopelijk morgen weer vliegen!

Het is gelukt! Met veel moeite, een dremel en een soldeerbout is alles los gegaan. Was een goede les voor de volgende keer.

door een goed set gereedschap voorkom je dit probleem ook vaak.
die goedkopere set's zijn niet zo goed passend als een set van een goed merk.

mvg Hans

Al is het gereedschap nog zo goed, die Align bouten hebben gewoon een grote tolerantie waardoor de normale 1,5 en 2mm inbussen al snel erg los zitten...

Ik dacht dat ik een goed setje had, ben het dan ook met m'n "voorganger" eens. Maar wat mag/ moet een goed gereedschapssetje kosten? Ik heb nu een setje, waarmee ik alle voorkomende klusjes aan de heli aankan. Ik meen dat ie € 40,= kostte.

Al is het gereedschap nog zo goed, die Align bouten hebben gewoon een grote tolerantie waardoor de normale 1,5 en 2mm inbussen al snel erg los zitten...

Ik liep inderdaad ook tegen ditzelfde probleem aan...zie http://www.modelbouwforum.nl/threads/eerste-keer-zelf-trex-450-bouwen.132042

Mijn oplossing staat er ook in. Wat ook goed werkt is gewoon een heel goedkoop setje van align of imitatie via ebay te kopen...die passen wel prima! Die zijn blijkbaar precies op maat gemaakt voor de align schroefjes...terwijl een 1.5 imbus van een goed merk teveel speling heeft in de align imbusjes.

Ik heb bijvoorbeeld deze gekocht: 7 in 1 RC Tool Screwdriver for Trex 450 S633-BK - eBay, Helicopter Parts Accessories, Helicopters, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 06-mei-11 15:55:06 CEST)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je merkt dat de kop van de schroef ruimte krijgt, als de ### vervangen voor een verse

Scheelt veel vervelende situaties

Back