Staartrotor vervangen.

• Topicstarter Topicstarter johan1964
  • Startdatum Startdatum
J

johan1964

Guest
Hallo allemaal ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Johan en ben een beginnend helivlieger. Ik heb onlangs een Robbe Arrow plus barless heli aangeschaft. Samen met mijn zoon proberen we het vliegen onder de knie te krijgen. Nou is mijn heli pardoes uit de lucht komen vallen door uiteraard mijn schuld en is de staartrotor kapot. Deze moet vervangen worden maar hoe doe ik dat? is het een kwestie van de schroefjes los draaien of kan de rotor van z'n asje getrokken worden. Of heb ik er speciaal gereedschap voor nodig? graag zou ik van jullie horen hoe ik dit moet doen. Alvast bedankt.

Hallo Johan1964.
er is al een topic waar deze heli word besproken.
misshien staan er nog wat tips tussen.

ik heb zelf ook net de arrow plus flybarless gekocht, ook mijn eerste heli :D.
ik heb mijn rotor ook al gemold, nieuwe zijn ondeweg.
hij zit er idd gewoon opgedrukt, alleen zit hij erg strak.
het beste is om de achterkant even los te schroefen.
let wel op want de binnen as komt mee, in het midden van de binnenas zit een kogellager die aan de middenas zit. hij kan er dus wat stroef uit komen.

ik heb zelf nog een kleine aanpassing gedaan aan de achterkant.
kan alleen geen foto's plaatsen (Photo Bucket is bezig wat dingen te veranderen dus kan niet inloggen)

hier het topic.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/robbe-vs-walkera.133478
gr Sander.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sander bedankt voor je antwoord, ik had al zo'n vermoeden dat de rotor er opgedrukt zat. Als de rotor binnen is zal ik het eens proberen.
gr Johan

Hey Johan.

hier de mod die ik heb gedaan.
de tandwieltjes schijnen best snel te slijten.
dus heb ik even gekeken waardoor dit zou kunnen komen.
nou best simpel.
er zit redelijk veel zijwaartse spelling in.
waardoor de tanden uitelkaar gaan en zo weinig tand op tand hebben.
een ringetje van 5mm uitwendig en 3mm inwendig en 0,2mm dik is de oplossing. dit is een standaart ringetje en bijna overal wel verkrijgbaar in de hobbyshop.
even een fototje.

gr Sander.

robbearrowplus007.jpg

robbearrowplus008.jpg

robbearrowplus009.jpg

robbearrowplus010.jpg

robbearrowplus011.jpg

Back