Staartrotor

Je vermeld niet welke servo je nu gebruikt, en daar kan juist het probleem zitten.
De gyro werkt goed samen met een digitale speedservo.

Ik zit regelmatig in Katwijk (ben daar opgegroeid). Evt. kunnen we daar afspreken als je dat zou willen en kunnen we samen even mechanisch en electronisch er door heen lopen.

Je kunt me een pb sturen als je contact gegevens wilt uitwisselen.

Beste Twin,
Dat waardeer ik enorm.
Net nog andere servo er op gezet maar weer dat probleem servo 9253
Natuurlijk kunnen wij iets afspreken.
Wanneer het jou het beste uitkomt.
Ik kan jou bellen of jij mij mij maakt het niet uit.
Mijn nummer is 0657253501
Nog bedankt voor het mee denken.
Gr Arie

De 9253 is ook een speedservo, zou moeten werken. Maar als er iemand mee wil kijken is dat beter.

Beste alle,
Ik en Twin hebben vandaag naar de heli gekeken.
We hebben twin zijn staart servo in mijn heli gezet maar geen resultaat.
Heli blijft van links naar rechts bewegen.
Morgen de gyro vervangen.
Das de laatste optie.
Word vervolgd.

Dus dat kunnen we ook uitsluiten

Daarnaast ook mechanisch even de tail bekeken. Deze liep inderdaad erg stroef. Dit is ook opgelost.

Het is ook niet echt een tail wag maar slaat echt 180 graden heen en weer. Dus zodra de heli iets van de grond is begint die en daarna is het gauw weer neer zetten want ermee hoveren gaat al niet.

Vibraties lijken niet aanwezig te zijn maar dat kunnen we morgen extra checken door de logs van de mini vbar uit te lezen.

Word vervolgd .

Laatst bewerkt:
Vreemd, en als je de heli oppakt en beweeg de staart heen en weer, stuurt hij dan wel normaal tegen ? Ik test dat altijd in rate modus

Bedankt twin voor de hulp.
Het geke is als wij de gyro testen
Lijkt het dat hij heel goed werkt
Maar kan schijn zijn.
Ik hoop wel dat dat het is.

Ik heb samen met Arie weer gekeken naar zijn heli. Wat we nu hebben gecontroleerd:

Hoofdas
Feathering shaft
Lagers hoofdas etc.
Kaola (Kbar). Toch voor nu even vervangen met een echte Mini Vbar. Meestal zit het niet in de FBL maarja een kbar blijft een kloon. Daarnaast ook de bedrading gecheckt. Deze zit niet strak verbonden met de Vbar.

Deze waren allemaal in orde. Daarna de staartrotor volledig gedemonteert en alles op nieuw gemonteerd en toen kwam ik onderstaande speling tegen. Hoe ik dit eerst over het hoofd heb gezien :eek:.

Nadat Arie dit heeft opgelost is de tail wag enorm verminderd. Later de Gain verder verhoogd en nu is de tail redelijk maar moet nog beter.- Echter geeft Arie wel aan dat de heli na verloop van tijd de tail moet tegensturen. Zie video hieronder.

Was in ieder geval weer gezellig! Enige probleem voor mij is dat ik wellicht toch lid ga worden van de vliegclub in Valkenburg. Zo samen vliegen heeft toch ook wat :thumbsup:.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2023-07-19 at 14.52.40.jpeg
    WhatsApp Image 2023-07-19 at 14.52.40.jpeg
    73 KB · Weergaven: 90
  • WhatsApp Image 2023-07-19 at 15.17.39.jpeg
    WhatsApp Image 2023-07-19 at 15.17.39.jpeg
    119,9 KB · Weergaven: 91
Vrienden,

Ik ben het helemaal eens met Twin.
Wat wij gedaan hebben.
En wat hij voor mij gedaan heeft is klasse.
Ik ga toch voor de zekerheid een andere staart servo er op zetten.
Mijn vraag aan jullie is ik zoek een goedkope snelle servo evt. Een torque
Heeft er iemand ervaring mee.
Om dit probleem ook uit te sluiten.
Maar de heli vliegt nu voor 97%
Twin heeft daar voor gezorgd.

Back