Staartservo KDS450S doet raar

Vliegers, :D

Ik heb een probleem met de staartbesturing van mijn KDS 450S.
Bij het aansluiten van de batterij wordt alles keurig in het midden gezet echter..zodra ik even wil testen of het staartje goed reageert op de besturing zie ik dat hij heel traag reageert en dat ik een keer of drie naar links moet tikken voordat hij op het staartje aan één kant staat..voorheen hoefde ik maar 1 tik te geven en schoot hij naar één kant om vervolgens keurig weer in het midden uit te komen.

Ik heb al geprobeerd de DR0 en DR1 instellingen op de zender aan te passen maar dat helpt niet. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen of hoe ik dit eventueel op kan lossen?

Thanks!

Gr Padre

wat voor gyro, welke instellingen?
welke zender en welke instellingen?
welke servo?
zomaar wat aanvullende info-vragen. anders kunnen we er ook niets van bakken.

wat voor gyro, welke instellingen?
welke zender en welke instellingen?
welke servo?
zomaar wat aanvullende info-vragen. anders kunnen we er ook niets van bakken.

Je hebt helemaal gelijk, totaal niet bij naged8..hieronder de gegevens die belangrijk zijn om een goed antwoord te kunnen geven:

De zender is de standaard 2.4Mghz zender die bij de KDS40S wordt meegeleverd (type:KDS K-6X)
De DR0 en de DR1 instellingen waar ik op doel zijn, volgens mij, om de instellingen (op de zender) van de staartservo aan te passen en zijn nu als volgt: DR0=45 DR1=45
De servo die erop zit is de standaard KDS micro servo 99.
De gyro die ik gebruik is ook de standaard KDS450S gyro genaamd: KDS800 AVCS.

Ik hoop dat je zo voldoende info hebt om er iets van te kunnen bakken..

iig alvast bedankt voor je hulp :thumbsup:

Gr Padre

Eerst wat beter localiseren:
Zit er speling ergens?
Loopt de aansturing zwaar?
Met andere servo geprobeerd?
Op andere ontvangeraansluiting/knuppelfunctie geprobeerd?

lijkt me een duidelijke weergave van het verschil van een gyro in lock mode en op rate mode.

Hoi Padre,
De DR0 DR1 wat je beschrijft, is Dual Rate.
Op deze site, kun je alles vinden over jou zender, en voorbeelden + uitleg over de betreffende functies.
KDS450_zender
Met dank aan de maker, heb hier zeer veel info uit verkregen.

Groet

Back