staartservo stuk kds450c welke staartsevo kopen?

beste forum leden
gisteren wilde ik gaan vliegen toen plots mijn heli begon te ronddraaien.heli snel aan de grond gezet met niet al te veel schade.
kromme binnenas en kromme flybar.
alles hersteld maar toen bleek dat mijn riem ineens slap stond.(dit is mij al 2 x gebeurt) terwijl alle schroeven goed vast zitten ik weet ook niet of dit door de staartbuis komt of door het gedeelte achter op staart(roterende gedeelte)iemand hier ervaring mee? maar goed dit ook weer opnieuw afgesteld. maar merkte dat mijn staart servo niet goed meer werkte hij beweegt even en blijf dan hangen en reageert vervolgens niet meer op rudder input het ballinkje ff los gemaakt kijken of er geen rare spanning op staat maar dit was ook niet het geval.rudder input reageerde wel als ik de heli optoerde:confused:
nu dus ook niet meer
nu wil ik een nieuwe staart servo kopen welke kan ik het beste kopen mijn huidige servo is een MKS servo DS470 digital 2.50kg.cm 0.096S/4.8v
en wil het liefste in nederland bestellen deze had ik al gevonden weet niet
of dit een goede servo is mijn gyro is een kds800
DS420 Digital (Staart servo 250-450 size helis) [K10444] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
wachtende op reacties m.v.g Nick

Een KDS800 kan draaien op analog of digitaal. Voor digitaal moet je in ieder geval een servo nemen met en pulse wide van 1520 en een frame rate van 333. Een DS420 voldoet aan die spec's (zie ook hier)
Groeten
Martin

Die servo wordt toch ook bij de 450 sport geleverd, lijkt me een prima servo. Als je staart verschuift is het misschien een idee om op dat deel wat in het frame gaat wat plakband te doen, paar keer rond de tailboom en dan wordt ie beter ingeklemd.

ik heb nog wel een align DS 520 liggen werkt perfect op een tail van een 450 of 500

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nog wel een align DS 520 liggen werkt perfect op een tail van een 450 of 500

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

jammer heb hem vanmorgen besteld.
maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties
gr nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Die servo wordt toch ook bij de 450 sport geleverd, lijkt me een prima servo. Als je staart verschuift is het misschien een idee om op dat deel wat in het frame gaat wat plakband te doen, paar keer rond de tailboom en dan wordt ie beter ingeklemd.

Ik had het zelfde probleem en heb het buisgedeelte wat geklemd wordt licht opgeruwd met zeer grof schuurpapier.
Hetzelfde deed ik bij de staartrotorzijde. Werkt perfect!

naar contact te hebben gehad met hobby maniac heb ik toch voor een anderen servo gekozen hij zou toch wat aan de lichte kant zijn voor een 450 heli.
heb nu de savox SH 1257 MG
na deze gemonteert te hebben merk ik dat de servo uitslag te groot is deze op gyro op de kleinste stand gezet maar de uitslag is nog steeds te groot nu had ik de trekstang zo dicht mogelijk bij het roterende as gezet nu is de uitslag goed maar reageerd de heli niet meer zo snel op rudder input kan ik nog verder iets doen om dit te verhelpen?
heb de terkstang weer een gaatje hoger gezet staart reageerd weer snel maar de uitslag op de staart is wel maxiaal over hele as zowel positief als negatief is dit een probleem als ik dit zo laat?
ps servo blijft niet hangen
m.v.g Nick

Back