Staartvlakken maken

Vandaag een testje uit de vacuumzak gehaald. Ik wilde een Nederlands tintje toevoegen op mijn staartvlakken. Ik heb daarvoor eerst een spuitsjabloon uitgesneden met de snijplotter. Een Brullende leeuw natuurlijk :mrgreen:. Deze heb ik geplakt op de mylar en daarna 3 hele dunne lagen verf erover. Helaas ging bij het verwijderen van het sjabloon op meerdere plaatsen ook de verf mee. Sommige lijnen zijn dan ook smaller dan een mm. Ik heb meerdere verfsoorten geprobeerd maar niets gaf een goed resultaat.
Uiteindelijk heb ik het sjabloon dan maar rechtstreeks op het balsa geplakt. Toen ging het spuiten wel goed.
Hieronder het resultaat van het proefstukje. Ondanks dat de verflaag flinterdus is voel je het wel door het laminaat heen.
IMAGE_020.jpg

Niet helemaal, het zal wel weerstand neutraal zijn, je moet immers ook inademen om te kunnen brullen. Sjips wat moet je dan met scheten en boeren doen???

Ziet er toppie uit :cool:

Frans

Theo,

Toen je het sjabloon verwijderde, was de verf toen al helemaal droog? Of heb je het sjabloon een paar minuten na het spuiten verwijderd?

Mijn ervaring is dat wanneer je te lang wacht met het verwijderen van sjablonen/maskingtape van de mylars na het spuiten, je de verf mee trekt.

Misschien een tip?

Greetz,
Jurgen

Het kielvlak is eruit, en redelijk gelukt.
Opbouw gelijk aan het stabilo.
Gewicht is nu 7.6 gram.
Oppervlak kielvlak is circa 2.1 dm2

Kielvlak.jpg

Frans

Back