Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De Conte di Savoia uit 1932
Zie de external links hier
wikipedia...Anti-rolling_gyro
Is demping door middel van wervelstroom-remmen wel eens in modellen gebruikt?
Meer
eddy current effect demo videos
Mooie plaatjes in dit boek... Een installatie van 3 tot 5% van het scheepsgewicht, dat is ook nogal wat als je bedenkt dat grote cruise liners moeiteloos de 50000 ton overschrijden ...
Elektrische wervelstromen opwekken in niet-magnetisch metalen slinger. Wervelstroomremmen worden gebruikt in 1:1 achtbanen.... maar hoe wil je die eddy currents opwekken in de omringende watermassa? ...
...En ondertussen begin ik die dingen hier steeds meer te missen: Ik kan nu al niet eens meer op mijn stoeltje blijven zitten als ik dit typ: Ik schuif met stoel en al mijn hele hut door (wat gelukkig maar een klein kippe-eindje is; dan komt de klap tegen het schot niet zo hard aan....)
Groet, Bert
Elektrische wervelstromen opwekken in niet-magnetisch metalen slinger. Wervelstroomremmen worden gebruikt in 1:1 achtbanen.
Deze zelfbouw dynamometer voor modelbouw elektro-motoren gebruikt de platen van een harde schijf als eddy-current rem
Koude appelstroop op de bodem van je hut gieten...
Dat dempt de bewegingen van je stoel prima.
Als dat niet helpt: olie op de golven.
Die lui van Greenpeace zitten óf nog vast in Rusland, óf zijn nog steeds bezig hun vrijlating te vieren, dus wat let je...
Sterkte!
Overigens is dat golfstillende effect van olie erg achterhaald, ik heb het sinds mijn stage in '89 al niet meer in de sloepsuitrusting gezien....
Ook een kimkiel zal NIET helpen.