Stadium Blitzer

Ik ben in het bezit van een Stadium Blitzer en ben opzoek naar een nieuwe gear set. Deze zijn alleen nergens meer te verkrijgen alleen afentoe nog op Ebay.
Nu is mijn vraag of iemand weet of de tandwielen van de Stadium Blitzer hetzelfde zijn als de stadium thunder, blitzer beetle en bear hawk. Deze auto's hebben dezelfde chassis.

Ik hoop dat iemand hier meer over weet en mij uit de brand kan helpen.

Rob!n

Beste Robin,

brute wagen, die Stadium Blitzer!
Ik heb een Bear Hawk gehad en kan je vertellen dat beide auto's precies hetzelfde zijn, behalve het kapje.
Je hebt hem toch wel van kogellagers voorzien mag ik hopen...?

Succes.

Slashmaster hartelijk dank voor de reactie!
Nu kan ik de nieuwe tandwielen gewoon bestellen via internet. Ik heb een mail gestuurt naar die man van de advertentie en die zegt dat ze anders zijn, dit leek me ook raar omdat ze precies dezelfde chassis hebben.

Hij zal er mischien wel gewoon extra op willen verdienen aangezien hij erbij vertelde dat ze voor de Stadium Blitzer een stuk duurder waren;)

Rijd je Bear Hawk trouwens nog?

Beste Robin,

kijk eens naar deze site:

Tamiya Stadium Blitzer, Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Stadium Blitzer

Kijk zowiezo eens naar die hele site; er staan leuke en goede referenties naar erg oude Tamiya's. Onmisbaar. Als je lid wordt mag je de handleidingen online bekijken; handig als je het bestelnummer van een onderdeeltje wilt weten.

Onze oude Bear Hawk rijdt vast nog wel; maar niet met mij aan het stuur. Paar jaar geleden verkocht aan iemand die al mijn Tamiya spul kocht, tot aan het laatste boutje.
Ik rijd nu alleen nog maar Traxxas Slash, Tamiya TT-01 (toch nog!) en straks Team Losi Micro-T.

Op ons mooie parcours in Alkmaar!

is inderdaad hetzelfde chassis. Waar bestel je ze dan? Of is het particulier?
Ben met een herbouwverslag bezig over mijn blitzer beetle. Vind het ook een erg leuke.
Succes!

Via officiele sites is haast niks meer te vinden van deze mooie oude wagens;)
Op E-bay staan nog regelmatig onderdelen alleen die man van die advertentie die de tandwielen van de Bear Hawk te koop heeft staan zegt dat ze voor de Stadium Blitzer anders zijn en dat hij ze nog wel heeft tegen een veel duurdere prijs dan die van de Bear Hawk.... ik heb het idee dat die er gewoon flink aan probeert te verdienen op deze manier.

Maar de chassis zijn gewoon allemaal hetzelfde dus neem aan dat de gear sets ook hetzelfde zijn. Ik ga ze morgen gewoon bestellen en kom ik er wel achter.

Leuk om te lezen dat er nog meedere mensen zijn met dezelfde auto!
Het blijven goede en degelijke auto's die oude dingen:D

Ik heb nu net de gear set via e-bay gekocht van de Bear Hawk, op de foto zie je gewoon dezelfde overbenging. Dus ik weet ook niet wat er verschillend aan zou moeten zijn. Het chassis is gewoon precies hetzelfde van alle modelen. mischien dat ze aan het aantal tandjes verschillen?

Weet iemand toevallig waar nog voor de stadium blitzer de BRACKET-DEMPER PARTS Tamiya - 9005333 te koop is. Op verschillende sites staat dat ze niet meer leverbaar zijn alleen op E-bay staat er een te koop waar ze meer dan 50,- voor vragen.

Back