Staka 2016

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 1 mrt 2016.

  1. FOX35

    FOX35 The First Aviators

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.304
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    De data voor de Staka-wedstrijden dit jaar zijn 25 juni en 13 augustus. Natuurlijk altijd enigszins onder voorbehoud. Check berichten op het forum en/of lijnbesturing.nl. In principe gaan we op beide dagen (alleen) de Record-cup vliegen.
    PP
     
  2. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    847
    Locatie:
    Amersfoort
    Fantastisch dat STAKA toch doorgaat, ondanks de sombere berichten eerder dit jaar. Ik zal er zijn!
     
  3. DHZ

    DHZ

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Go Man, Go!
     
  4. Erik-M

    Erik-M

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Winterswijk
    Datums zijn genoteerd. Sta al te popelen! Hoop iedereen weer te zien!
     
  5. Bell-crank

    Bell-crank

    Lid geworden:
    25 jan 2014
    Berichten:
    30
    Genoteerd als tijdwaarnemer.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2016
  6. FOX35

    FOX35 The First Aviators

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.304
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Probeert iedereen om 10.00 op het veld te zijn zodat we om 11.00 uur kunnen beginnen? Voor wie op het veld wil kamperen laat ik de sleutel van het clubhuis thuis zodat die daar kan worden opgehaald.
     
  7. DHZ

    DHZ

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Het weer liet het afweten maar de deelnemers bepaald niet! Allemaal échte kerels met kerosine in de aderen en ether in de neusgaten! Zelf keek ik wellicht niet altijd vrolijk maar dat komt door mijn leeftijd - genoten heb ik beslist met dank aan alle aanwezigen!

    PP: wederom mijn waardering voor het organiseren van deze bijeenkomst, een oase in het dorre landschap van onze oude hobby!
    MV Almere: super dat jullie weer de moeite namen om naar het Noorden af te reizen maar het lijkt alsof Henk's afwezigheid invloed heeft gehad op de resultaten....
    EM: een concours d'elegance vind je niet in Groningen maar als hij er geweest was dan had jij makkelijk gewonnen - jouw modellen zijn inspirerend fraai!

    Het idee om een 2.5 cc evenement op te zetten met 10%-vergrootte Suls Trainers ("Winner" Trainers) lijkt mij ook aardig, mede omdat een goed gebouwde Suls Trainer niet al te veel werk met zich meebrengt en gewoon goed vliegt. Maar is meer mogelijk, wat te denken van dit Suls-model?:
    http://www.jwroest.nl/other/special_trainer_suls.jpg
     
  8. Erik-M

    Erik-M

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Winterswijk
     
  9. Erik-M

    Erik-M

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Winterswijk
    Jan-Willem, ik zie hier een uitdaging! Niet omdat het moet, maar omdat het kan.......
     
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    8.346
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Ik was zeker niet in topvorm, regen doet altijd iets met mij. Hebben andere brildragers daar ook zo'n last van?
    Maar goed, als je eenmaal nat bent, kun je net zo goed doorgaan....
    Twee vluchtjes gemaakt met de VT AirRacer (met grote dank aan Jan Willem en PP) en twee met verschillende Record trainers van Jan Wilem en Erik.
    Het is al weer zo lang geleden, maar nu wist ik het weer helemaal: te kleine kistjes zijn het gewoon niet.....
    De AirRacer zet, nadat de motor is gestopt een soort van vrije val in die steevast eindigt in een zesvoudige salto/radslag afhankelijk van het polletje waarop hij terecht komt. De Record trainer daarentegen laat zich goed zwiepen en vervolgens precies daar neerzetten waar je hem hebben wilt (lijkt op een goede stunter).
    Het is niet voor niets dat Suls na het hiervoor genoemde ontwerp uitkwam met de Record trainer.
    Dat ding is gewoon mega veel beter, simpel door het relatief lage gewicht bij voldoende afmetingen.
    Ik hoorde nog iemand roepen: "niet mee stunten" en dat zat er ook echt niet in, gezien de hoeveelheid 'up' die ik alleen al nodig had om een beetje vlot te klimmen....
    Maar ik heb ooit met een Record trainer het 1/2 FAI kunstvluchtprogramma gevlogen. Iets groter hoogteroer, zwp. zover mogelijk naar achteren, een voluit lopende Webra en gaan met dat ding....
     
    classicracer vindt dit leuk.
  11. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    847
    Locatie:
    Amersfoort
    Die SULS trainer ziet er geweldig uit! Ik heb alleen geen Winner.... Mogen andere 2,5cc Webra's ook?
     
  12. DHZ

    DHZ

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Vooralsnog worden er alleen maar ideeën geventileerd. Zelf zou ik het toejuichen wanneer "de regels" t.a.v. de aandrijving alleen leeftijd en cylinderinhoud voorschrijven want dan krijgen wij misschien ook oude Taifuns, FOK's, ED's etc. te zien en horen.
     
  13. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    847
    Locatie:
    Amersfoort
    Aanstaande zaterdag is het zover! De Tweede Staka 2016! Omdat ik er de vorige keer niet bij kon zijn, heb ik er nu extra zin in! En nu maar hopen op goed weer...
     

Deel Deze Pagina