FOX35
PH-SAM
Sorry voor eventuele verwarring. Ik moet tijdens de vliegersvergadering in januari data noemen. Omdat dan nog niet helemaal duidelijk is of dat wat de wedstrijdkalender én de agenda van de club in Stadskanaal kan benadruk ik dan altijd dat dit voorlopige data zijn. De juiste data zijn dus 24 juni en 19 augustus.
Mijn bedoeling is dat op beide dagen zowel de Record cup als de Winner cup zal worden gevlogen. De Record cup is als vanouds. De Winner cup is (in ieder geval voor de eerste keer) exact hetzelfde als de Record cup, met dien verstande dat als motor een 2,5cc diesel met glijlagers moet worden gebruikt. Dus (in ieder geval voor de eerste keer!) geen glowmotor, geen kleinere motor: het moet een motor zijn die de fabrikant als (bijna) 2,5cc aanmerkt (2,47cc is goed, 2,2 cc is te klein), geen kogellagers in de motor, en net als bij de Recordcup: 10cc tank (dat betekent lekker veel pitstops), lijnlengte 12,5-13,5 meter (dan hebben we wat snelheid en lijntrek) en modelontwerp vrij. Dit kan betekenen dat er te weinig tijd is om zowel een pitmancup als een pilootcup te houden. Ik vind dat het voornamelijk een pitman sport is, dus we vliegen in principe voor beide cups alleen een pitmancup. Als er voldoende tijd mocht zijn kunnen er ook pilootcups worden gevolgen.
Het kan zijn dat ik zelf niet in staat zal zijn om beide wedstrijden bij te wonen. Jan Willen Roest heeft mij verzekerd dat hij dan, mogelijk met behulp van Klaas, de honeurs zal waarnemen en de wedstrijden zal laten doorgaan. De reden hiervan zijn ingrijpende ontwikkelingen in mijn persoonlijke bestaan. Ik heb Gretha ten huwelijk gevraagd en we gaan op 15 september trouwen. Haar huis wordt 12 juni verkocht en wij betrekken samen een ander huis in Ruinerwold op 16 juni. Door de voorbereidingen en klussen heb ik mijn weekenden in juni en augustus wel nodig. Als het kan zal ik er bij zijn, maar het kan zijn dat het niet lukt.
Door de verhuizing naar Ruinerwold is ook even de vraag hoe het met de Staka zal verlopen na 2017. Het kan zijn dat ik lid blijf in Stadskanaal en de wedstrijden daar blijf organiseren. Misschien willen Jan Willen en Klaas het ook wel overnemen. Ook is de mogelijkheid om de Staka's ergens anders te gaan organiseren, in de omgeving van Ruinerwold (toch weer een uur minder rijden) of misschien ook wel meer in het midden van het land, wellicht toch in Almere, al begreep ik dat dit gevoelig kan liggen. We zullen het zien. De laatste mogelijkheid is natuurlijk dat we na ruim 10 jaar Staka's de Recordjes maar eens rust moeten geven ...
Een gevolg van het kleiner gaan wonen in Ruinerwold, het huis in Stadskanaal zal hopelijk in de loop van het jaar na die verhuizing worden verkocht, is dat ik van een hele hoop verzamelde hobbyspullen afstand zal moeten doen. Dit betekent dat ik een hoop modellen, motoren en bouwdozen zal gaan proberen te slijten. Het LB- en dieselspul zal ik nauwelijks ergens anders kunnen slijten dan op LB-bijeenkomsten (Staka, Almere en De Peel). Als jullie ergens op zitten te azen, laat maar weten. Op voorhand laat ik alvast weten dat ik mijn originele Olivers zal behouden.
Mijn bedoeling is dat op beide dagen zowel de Record cup als de Winner cup zal worden gevlogen. De Record cup is als vanouds. De Winner cup is (in ieder geval voor de eerste keer) exact hetzelfde als de Record cup, met dien verstande dat als motor een 2,5cc diesel met glijlagers moet worden gebruikt. Dus (in ieder geval voor de eerste keer!) geen glowmotor, geen kleinere motor: het moet een motor zijn die de fabrikant als (bijna) 2,5cc aanmerkt (2,47cc is goed, 2,2 cc is te klein), geen kogellagers in de motor, en net als bij de Recordcup: 10cc tank (dat betekent lekker veel pitstops), lijnlengte 12,5-13,5 meter (dan hebben we wat snelheid en lijntrek) en modelontwerp vrij. Dit kan betekenen dat er te weinig tijd is om zowel een pitmancup als een pilootcup te houden. Ik vind dat het voornamelijk een pitman sport is, dus we vliegen in principe voor beide cups alleen een pitmancup. Als er voldoende tijd mocht zijn kunnen er ook pilootcups worden gevolgen.
Het kan zijn dat ik zelf niet in staat zal zijn om beide wedstrijden bij te wonen. Jan Willen Roest heeft mij verzekerd dat hij dan, mogelijk met behulp van Klaas, de honeurs zal waarnemen en de wedstrijden zal laten doorgaan. De reden hiervan zijn ingrijpende ontwikkelingen in mijn persoonlijke bestaan. Ik heb Gretha ten huwelijk gevraagd en we gaan op 15 september trouwen. Haar huis wordt 12 juni verkocht en wij betrekken samen een ander huis in Ruinerwold op 16 juni. Door de voorbereidingen en klussen heb ik mijn weekenden in juni en augustus wel nodig. Als het kan zal ik er bij zijn, maar het kan zijn dat het niet lukt.
Door de verhuizing naar Ruinerwold is ook even de vraag hoe het met de Staka zal verlopen na 2017. Het kan zijn dat ik lid blijf in Stadskanaal en de wedstrijden daar blijf organiseren. Misschien willen Jan Willen en Klaas het ook wel overnemen. Ook is de mogelijkheid om de Staka's ergens anders te gaan organiseren, in de omgeving van Ruinerwold (toch weer een uur minder rijden) of misschien ook wel meer in het midden van het land, wellicht toch in Almere, al begreep ik dat dit gevoelig kan liggen. We zullen het zien. De laatste mogelijkheid is natuurlijk dat we na ruim 10 jaar Staka's de Recordjes maar eens rust moeten geven ...
Een gevolg van het kleiner gaan wonen in Ruinerwold, het huis in Stadskanaal zal hopelijk in de loop van het jaar na die verhuizing worden verkocht, is dat ik van een hele hoop verzamelde hobbyspullen afstand zal moeten doen. Dit betekent dat ik een hoop modellen, motoren en bouwdozen zal gaan proberen te slijten. Het LB- en dieselspul zal ik nauwelijks ergens anders kunnen slijten dan op LB-bijeenkomsten (Staka, Almere en De Peel). Als jullie ergens op zitten te azen, laat maar weten. Op voorhand laat ik alvast weten dat ik mijn originele Olivers zal behouden.