FOX35
PH-SAM
Ook de lijnbesturingswedstrijden op het veld van de MVSO in Stadskanaal, door de vaste deelnemers inmiddels tot Staka gedoopt, vinden in 2014 weer doorgang. Traditioneel vinden er twee afleveringen plaats, één in juni en één in augustus. Met in achtneming van de LB-agenda en die van MVSO heb ik de navolgende data vastgelegd:
21 juni 2014 en 2 augustus 2014
Dus haal uw Webraatjes uit het vet en zet zo nodig nog even een VT Air Racer of Suls Record Trainer of een ander modelletje van uw keuze in elkaar, want in ieder geval zullen we elke aflevering de Record-cup gaan vliegen.
Daarvoor heel in het kort de belangrijkste vereisten: verplichte motor: Webra Record, lijnlengte 12.50 - 13.50 meter en max 10cc tankje óf tanken met vooraf gevulde spuitjes waar per spuitje maximaal 10cc in zit.
Het bestuur van MVSO gaat zeer binnenkort naar de gemeente over de milieuvergunning en het ziet er naar uit dat er niets aan in de weg staat dat die wordt afgegeven en daarin wordt bepaald dat we weer als vroeger vanaf 09.00 uur mogen vliegen. Ik wil dan graag op tijd kunnen beginnen, en wel zoals vanouds om klokslag 11.00 uur en ga er dus van uit dat er meerdere mensen zullen willen kamperen op het veld. Daarvoor wordt dan vergunning aangevraagd en er zal toegang tot het clubhuis zijn.
Mocht er toch iets misgaan en we toch pas om 13.00 mogen beginnen, dan ga ik er van uit dat er geen belangstelling zal zijn om op het veld te camperen en zal ik me de legeskosten van het aanvragen van een vergunning om te mogen kamperen besparen, tenzij er voldoende mensen toch aangeven te willen kamperen, ook als we pas om 13.00 uur zouden mogen beginnen.
Er toch weer van uit gaand dat we op tijd mogen beginnen, zal er ruimte zijn om nog iets naast de Record-Cup te doen. In principe zal ik dan op één van beide dagen de Tupker-Cup houden, de laagdrempelige stuntwedstrijd met het programma voor gevorderde beginners en een op de Tupker-ontwerpen gebaseerd handicapsysteem om de kansen voor modellen van verschillende afmetingen zo gelijk mogelijk te maken. Op de andere datum kunnen we dan bij voldoende belangstelling een wedstrijd dieselcombat vliegen.
21 juni 2014 en 2 augustus 2014
Dus haal uw Webraatjes uit het vet en zet zo nodig nog even een VT Air Racer of Suls Record Trainer of een ander modelletje van uw keuze in elkaar, want in ieder geval zullen we elke aflevering de Record-cup gaan vliegen.
Daarvoor heel in het kort de belangrijkste vereisten: verplichte motor: Webra Record, lijnlengte 12.50 - 13.50 meter en max 10cc tankje óf tanken met vooraf gevulde spuitjes waar per spuitje maximaal 10cc in zit.
Het bestuur van MVSO gaat zeer binnenkort naar de gemeente over de milieuvergunning en het ziet er naar uit dat er niets aan in de weg staat dat die wordt afgegeven en daarin wordt bepaald dat we weer als vroeger vanaf 09.00 uur mogen vliegen. Ik wil dan graag op tijd kunnen beginnen, en wel zoals vanouds om klokslag 11.00 uur en ga er dus van uit dat er meerdere mensen zullen willen kamperen op het veld. Daarvoor wordt dan vergunning aangevraagd en er zal toegang tot het clubhuis zijn.
Mocht er toch iets misgaan en we toch pas om 13.00 mogen beginnen, dan ga ik er van uit dat er geen belangstelling zal zijn om op het veld te camperen en zal ik me de legeskosten van het aanvragen van een vergunning om te mogen kamperen besparen, tenzij er voldoende mensen toch aangeven te willen kamperen, ook als we pas om 13.00 uur zouden mogen beginnen.
Er toch weer van uit gaand dat we op tijd mogen beginnen, zal er ruimte zijn om nog iets naast de Record-Cup te doen. In principe zal ik dan op één van beide dagen de Tupker-Cup houden, de laagdrempelige stuntwedstrijd met het programma voor gevorderde beginners en een op de Tupker-ontwerpen gebaseerd handicapsysteem om de kansen voor modellen van verschillende afmetingen zo gelijk mogelijk te maken. Op de andere datum kunnen we dan bij voldoende belangstelling een wedstrijd dieselcombat vliegen.