Stand T/Tiger engine pro 120

• Topicstarter Topicstarter fredjeuh
  • Startdatum Startdatum
F

fredjeuh

Guest
Hallo,

Ik ben bezig een teststand te maken voor een T/Tiger engine pro 120 motor (Thunder Tiger [TTR9/95] Aircraft Engine Pro 120) met een 16x8 master airscrew propellor aan (1880). (die dingen heb ik al) De motor wordt verticaal opgehangen om zo de thrust via een weegschaal (waarop de teststand rust) te kunnen bepalen.
Nu heb ik het probleem dat ik dus een brandstoftank en een servo of ies dergelijks nodig heb om de throtle te regelen. Ik heb al wat rondgekeken, maar door de hoeveelheid keuze ben ik er echt niet uit. Iemand suggesties?
Heeft er al iemand zo eens een stand gemaakt? Tips?
Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

(hopelijk staat dit in de juiste map)

Voor wat betreft de throttle control: gewoon een ijzerdraadje met een quicklink gebruiken: werkt prima. Als je toch een servo wil gebruiken, zul je sowieso ook een ontvanger nodig hebben, en een accupakket... los stangetje werkt makkelijker... Zorg trouwens wel dat de motor echt vast staat, en dat je 'm eerst even afstelt, anders krijg je geen goede meting.. Succes :P

dank je voor je reactie.
Voor het moment hangt er al een stangetje aan de carb om gas te kunnen geven. Welke actuatoren worden er meestal gebruikt om dit te kunnen regelen? Voor een servo ofzo heb je toch niet direct een ontvanger voor nodig? Men kan toch gewoon een schakeling maken om dit zo te kunnen regelen? Ik heb ook al eens rondgekeken achten fuel-tankjes, maar er is nogal veel keuze. Welke zijn eigenlijk aan te raden. Wat bedoel je juit met een quicklink.
Alvast bedankt

Voor die carb zou ik gewoon een stangetje gebruiken... je kan wel met een servo gaan lopen klooien, maar dat is volgens mij onzin. Een stangetje werkt prima, als je m maar open en dicht kan schuiven...
Voor wat betreft die tank.. Iedere rc vliegtuigtank is volgens mij geschikt. Ik zou een tank van een halve liter (of nog wat meer) aanschaffen. Sullivan is iig goed.
Over kwiklinks:
Tiger2-06.jpg

Kon zo gauw niet een duidelijkere foto vinden. Wat op het rolroer zit is een kwiklink. Als het nog niet duidelijk is dan roep maar even...

Inderdaad,

Gewoon een stangetje met kwiklink. Zet die motor maar goed vast want een 20 cc durft hard te keer te gaan.

Stevo

Zoals al eerder gemeld.

Zorg dat de motor vast op de weegschaal kom te zitten en dat de weegschaal ook vast gemonteerd wordt op de grond.

Voor je het weet draait heel het spel om z'n as

Voorzichtig dus !!!

succes en laat ons weten of het goed meetbaar is.

Back