standaard elektro motortje

Die hoofdletters zijn wel ergens goed voor. Als je loopt te zagen over iemand zijn schrijffouten moet je zelf ook het goede voorbeeld geven en ook de moeite nemen om hoofdletters te gebruiken...

Iemand die de moeite niet neemt om hoofdletters te gebruiken, kan je ook moeilijk serieus nemen.
So be it

Ik vind het wel fijn zo een opvolger in het aankaarten en becommentariëren van schrijffouten.

Hem even helpen:
Ik vind de opmerking 'je schrijft geen hoofdletters' nogal gemakkelijk. Omdat je de persoon wil terugpakken op zijn eigen vlak maar zelf niet taalvaardig genoeg bent, grijp je maar terug naar de basiskennis van een 10 jarige.
Een hoofdletter schrijf je bij eigennamen en aan het begin van een zin.
Een regel tekst is geen zin en moet dus per definitie niet beginnen met hoofdletter en eindigen met een leesteken.

Ik vind het wel fijn zo een opvolger in het aankaarten en becommentariëren van schrijffouten.

Hem even helpen:
Ik vind de opmerking 'je schrijft geen hoofdletters' nogal gemakkelijk. Omdat je de persoon wil terugpakken op zijn eigen vlak maar zelf niet taalvaardig genoeg bent, grijp je maar terug naar de basiskennis van een 10 jarige.
Een hoofdletter schrijf je bij eigennamen en aan het begin van een zin.
Een regel tekst is geen zin en moet dus per definitie niet beginnen met hoofdletter en eindigen met een leesteken.
In officiele teksten schrijf ik wel hoofdletters daar het moet. Hier zie ik daar het nut niet van in. Daar ik een Unix/linux gebruiker ben en op een qwerty klavier tik, kan ik ook geen deeltekens of accenten op woorden zetten. het unix/linux gedeelte is verantwoordelijk voor het "geen hoofdletters".

Maar ik vind "een antwoordt" "consept" "zeg is iets", ... dat zijn gewoon ... welja, daar is geen uitleg voor.

Maar je hebt ook gelijk, ik schrijf geen hoofdletters dus ik moet zwijgen...

schakel serie en 2 stuks

heb dyslexie dus heb veel schrijffouten die ik zelf niet zie

maar ik doe wel HAVO dus ik kan nog steeds goed leren hoor ;)

Laatst bewerkt:
Opmerkelijk hoe vorige week een soortgelijk topic in het big-scale subforum door de mods meteen werd gesloten en uiteindelijk verwijderd, nadat ik eenzelfde comment als Harry had geplaatst, terwijl er nu blijkbaar niet de minste aanstoot aan wordt genomen. :mrgreen: ;)

Daarbij nog maar even met hetzelfde punt als dat topic toen op de proppen komen; dyslexie is een vervelend iets, maar heel wat draaglijker te maken met een spellingschecker of door eerst de tekst in Word op fouten te controleren. Met zo'n aandoening komen nu eenmaal niet enkel rechten, maar ook plichten. :)

heb dyslexie dus heb veel schrijffouten die ik zelf niet zie

Dyslexie is tegenwoordig geen aandoening meer maar een argument om niet correct Nederlands te hoeven schrijven. (Even de mensen die werkelijk deze aandoening hebben buiten gelaten)
Ik ben ook opgegroeid met de diagnose dat ik woordblindheid had/heb en heb af en toe ook moeite met ei of ij en d, t of dt maar de basisbegrippen met hoofdletters, punten en komma's heeft niets met dyslexie te maken.

Opmerkelijk hoe vorige week een soortgelijk topic in het big-scale subforum door de mods meteen werd gesloten en uiteindelijk verwijderd, nadat ik eenzelfde comment als Harry had geplaatst, terwijl er nu blijkbaar niet de minste aanstoot aan wordt genomen. :mrgreen: ;)

Daarbij nog maar even met hetzelfde punt als dat topic toen op de proppen komen; dyslexie is een vervelend iets, maar heel wat draaglijker te maken met een spellingschecker of door eerst de tekst in Word op fouten te controleren. Met zo'n aandoening komen nu eenmaal niet enkel rechten, maar ook plichten. :)

dat klopt en ik zit er nog steeds boven op .
ik vind ook dat er nog steeds te veel oftopic over gelult word ,en dat steeds weer .
en weer en weer en weer en weer en weer en weer en weer .

bij deze 1 keer vragen of de topic starten firefox wil gebruiken en iets beter opletten met schrijven moet voldoende zijn [firefox=spellingchecker]

zelf heb ik er veel profijt van .

ps dit sraadje had maar 3 postings moeten hebben ,
een hobby als meester of juf is ook leuk.

wiebe mod.

Back