Standaard vervangen door brushless

• Topicstarter Topicstarter djmirage
  • Startdatum Startdatum
D

djmirage

Guest
Met wat rekening te houden?
zijn hier plannen voor?
Is elke brushless 1/10 compatibel?
thx

Wel het om een Himoto Vega buggy volledig standaard...
Nu vind ik op dezelfde site een Brushless motor met snelheidsregelaar...
Enkel vraag ik me af of dit moeilijk is en of hier schema's voor bestaan

Je bent niet erg duidelijk.
Welke site gaat het om? En wat voor schemas bedoel je?

Als ik op de website van himoto kijk word de vega buggy standaard met een brushless set geleverd.

Wat ik bedoel is; is het plug and play of komt er meer bij kijken?

Ik heb de Traxxas slash nu inmiddels 3 weken.
Ik zit er over na te denken om een brushless te nemen, maar mijn vraag is nu: Moet ik een 8 turns of een 5,5 turns nemen?

Ons is een 5,5 turns aangeraden maar ik weet niet wat het beste is.

Minder turns is sneller en een 8 is altijd slechter als een 5,5 omdat een geheel getal ( 8 dus ) een kleinere motor in een grote behuizing is. Of ben ik nu helemaal verkeerd?

Grts

Ik zit er over na te denken om een brushless te nemen, maar mijn vraag is nu: Moet ik een 8 turns of een 5,5 turns nemen?

Dat hangt er ook een beetje vanaf wat je er zelf mee wilt en waar je het gaat gebruiken.

Minder turns is sneller en een 8 is altijd slechter als een 5,5 omdat een geheel getal ( 8 dus ) een kleinere motor in een grote behuizing is. Of ben ik nu helemaal verkeerd?

Grts

Bij eZrun schijnt dat zo te zijn inderdaad. Maar ik denk dat het hier om de 5,5 of de 8,5 van eZrun gaat.

Grts

Ik had ook zoiets begrepen.

.5 heeft de maat van een 500 serie
zonder .5 heeft de maat van een 300 serie.

Ik vind de vraag wel erg interessant omdat ik me zelf ook afvraag wat nu wijsheid is.
Ik zou voor mezelf (als de tijd daar rijp voor is) voor een 9.5 (Slash 2wd) gaan omdat voor mij niet de geluidsbarriere doorbroken hoeft te worden. Wat ik mis is het aantal kV's. Ik denk zo rond de 3500, voor een on road zal dit wel hoger zijn voor snelle cirquits. Waarom 3500, omdat de vxl 3500 in de naam heeft dus neem ik aan dat dat het aantal kV's is, terecht?

Stel er zijn 2 motoren, beiden 9.5T, de ene heeft 3500 kV, de andere 6000 kV.
Is het dan zo dat de 3500 kV meer koppel heeft en de 6000 kV een hoger eindtoerental? Ik zou zeggen van wel maar heb dat nog nergens gelezen ter bevestiging (voor hetzelfde geld heeft de 6000 hetzelfde koppel maar een hoger stroomverbruik?), het is toch weer een berg geld die je uitgeeft dus het liefst in een keer goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even gegoogled en dan kom ik op 4000kv voor de 8,5t en 6000 voor de 5,5t
Maar nergens iets over het vermogen dat ze trekken/leveren.

Denk dat je het beste gewoon nog een paar keer kunt komen kijken.
Er rijden er genoeg met 8,5 en ook een paar met 5,5.
Kun je zien wat je het meest aanspreekt.

Maar hoe sterker de motor hoe meer slijtage je krijgt.

Ik had ook zoiets begrepen.

.5 heeft de maat van een 500 serie
zonder .5 heeft de maat van een 300 serie.

Dat geld op het moment dus alleen voor de Ezrun motoren.

Ga je bijvoorbeeld bij LRP kijken hebben ze ook 4.5t of 4.0t motoren. In beide gevallen zijn het gewoon 540 sized motoren.

Dat geld op het moment dus alleen voor de Ezrun motoren.

Ga je bijvoorbeeld bij LRP kijken hebben ze ook 4.5t of 4.0t motoren. In beide gevallen zijn het gewoon 540 sized motoren.

Ok, ik was ook al niet zeker. Ik had het ergens half opgevangen... Het is anders wel interessant!

Grts

als je een 8,5t motor neemt heb je meer koppel en kun je het dus zwaarder vertanden.
als je een 5,5t motor neemt heb je minder koppel dus moet je lichter gaan veranden.
als je een motor van 8,5t hebt draait hij miders snel
als je een motor van 5,5t hebt draait hij sneller.
dus zou je harder gaan met een 5,5t motor.
maaaaaar.......
de electo motor moet je belasten in een zolaag mogenlijk toerentaal, "waarom??" omdat daar het meeste stroom,amp. geleverd moet worden.
en als je dan een 8,5t motor hebt die zwaar vertand is trekt hij als een gek.
een 5,5t motor zal dan minder snel treken omdat je hem lichter moet vertanden.
anders brand hij te snel door omdat hij zijn toeren niet kwijt kan.
offroad heb je meer koppel nodig 8,5t dus
onroad meer toeren dus 5,5t
het heeft ook weer te maken met de regelaar, accu, enz die je gebruikt.
dus ik zou voor een 8,5 t motor gaan en dan wat zwaarder veranden.
alleen goed de warmte inde gaten houden.

gr sander.

Back