Stap naar EDF, 2 besteld!

Foto's zouden super zijn! Zo te lezen ging het bouwen erg makkelijk bij je, of waren er nog punten waar je op moest letten?

Nee alles was zo gedaan, Vleugels / Vert stabs vallen in gleuven met beetje epoxy, en de tailerons zitten met scharniertjes waar je wat epoxy opdoet en in het schuim steekt.

Enige was ik verandert heb is dat ik de ailerons heb vast gezet en niet aan de 2 servos heb gezet. Ik wil enkel met de tailerons vliegen, meer is niet nodig en maakt het geheel alleen maar ingewikkeld.

Nou beter om te horen dan dat de F35 snel klaar zit. Ja, is dat genoeg alleen tailerons? Ik las ook dat er bij sommige een probleem is met de regelaar dat je erg veel downtrim moet instellen om de regelaar te laten werken.

mijn throttle trim staat altijd op zn laagst bij vliegtuigstand op mn Dx7, en daarbij doet te standaard 25 ampere regelaar het gewoon.
Helaas zitten de twee romphelften op elkaar gelijmt en de regelaar is nogal lastig los te krijgen, anders had ik er mijn 30 amp Turnigy regelaar in gezet.

Doe ik misschien na de maiden wel.

Ah oke dan! Heb je nog tijd gehad om foto's te maken?

Oja nog een vraagje,

De vleugel helften daar zit zo te zien op de foto ook verf op waar lijm komt te zitten. Moet je deze opschuren of is het zo te lijmen met de verf erop?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het wat opgeschuurd, kan nooit kwaad.
Nog geen kans gehad fotos te maken, val nog altijd veel diensten in...

styreta,

Ik heb mijn F35 nu ook binnen gekregen! Ben al bezig met het bouwen.

Nog een vraagje hoe gooi jij het model de lucht in? In wat voor hoek gooi je en met hoeveel gas?

En vlieg je met de 'CG' volgens de handleiding of anders?

Helaas zijn dit mijn eerste vrije dagen sinds ik het toestel binnen heb, maar staat er hier aan de kust weer teveel wind voor een lekkere maiden...
Ofwel, ik heb totaal nog niet gevlogen.

De CG houd ik op wat er in de handleiding staat, daar schijnt niks mis mee te zijn. Maar er word wel aan geraden de uitlaat met 10% tot 20% te verkleinen en met zo'n 3cm te verlengen zodat de lucht niet over de elevons gaat. Je verliest nu gewoon thrust omdat de buis te breed is en de lucht die over de elevons stroomt zorg ervoor dat het model met zn neus omlaag schiet bij de worp.

Slecht weer de laatste tijd, veel wind. Heb de onderkant fluo oranje gemaakt en andere scharnier pennen geplaatst die er bij zaten waren al stuk na 1 vlucht...

IMG_7214.jpg

IMG_7223.jpg

Back