start 4 meter zwever

hoi ik heb een 4 meter zwever niet gemotoriseerd
het probleem is dat mijn startelastiek te zwak en oud is dus dat werkt niet
ik kan er wel mee hellingzweven (hier toch vlak in de buurt, zeeland) maar dan is de kans op beschadiging iets te groot naar mijn zin.
waar kan ik een goed elastiek halen
 
dat weet ik henk
ben er al eens geweest
heb die lier al eens gezien inderdaad
maar ik kom uit westzeeuwsvlaanderen
daar heb je een club in oostburg
zij hebben ook een veldje maar dat is net groot genoeg voor een helicopter dus beetje problematisch

is er niemand die zo iets met een elastiek in de lucht schiet
moet toch mogelijk zijn volgens mij
anders moet ik een lier bouwen maar hiervan is de kostprijs wat hoog

groeten rob
 
Dan kan je er beter een motor inbouwen voor hetzelfde geld.
Dan hoef je niet iedere 3 minuten te lopen :P
 
ajs56a zei:
Ik wist het wel bertus, jij begrijpt er echt niets van.
of jij wil mij niet begrijpen.
Je kan niet op ieder veld een lier kwijt.
maar ja, als je graag loopt mag jij dat weten.
 
daar zeg je wel wat
ik kan niet op dit veld vliegen met mijn zwever van 4 meter
alleen aan de zeedijk maar dat is te gevaarlijk naar mijn zin
dan moet ik hem misschien maar ombouwen naar electroversie met pijn in mijn hart
het zal moeten want nu kan ik niks
iemand nog een goed idee voor aandrijving
het gaat om een solution xl van simprop
 
Ik heb in mijn 4 meter zwever een 500-27 kontronik.5.2 op 1 vertraagt
Met een 13 x 7 prop.
ik begin met 8500 toeren
16 cellen 1700 mah sanyo 30 ampere.
Ik stijg met een karretje op zo dat je hem niet hoeft te gooien.
Dit gaat perfect.
Gewicht is 4300 gram en in met een 15 meter ben ik los.
En klim ik voor mijn gevoel tussen de 30 en de 40 graden omhoog.
Met deze motor heb je vele mogelijkheden.
Ook in een hotliner is hij goed en in een grotere motorkist doet hij het prima.
Het is even een flinken inverstering.
Voor mij nu 3 jaar geleden en ik heb er nog geen ogenblik spijt van gehad.
Van mijn mega wel.
Ik haal ze altijd bij mr hobby in Ridderkerk daar zijn ze niet erg duur.
En als er wat is kan je er zo heen rijden.
Groeten en succes
 
he das leuk
met een karretje opstijgen
had ik nog nooit van gehoord
gaat dit ook van kortgeschoren gras of alleen op asfalt
naar zo'n motor ga ik maar eens zoeken
lader heb ik gelukkig al wel maar mijn batterijen zijn versleten dus dat gaat wel ff pijn doen in de portemonai.
 
aha das een borstelloze motor
had ik niet gezien
wat kost dat nu met regelaar want dan kan ik mijn regelaar ook niet gebruiken
groet
 
roberco zei:
maar ik kom uit westzeeuwsvlaanderen
daar heb je een club in oostburg

Beste Rob,

Van Zeeuws Vlaanderen naar het Sloe valt toch wel mee tegenwoordig met die Westerscheldetunnel. Ik rij ook 90 km heen en weer vanaf Zierikzee. Omdat er in Vlissingen voldoende ruimte is voor een lier....

Henk
 
roberco zei:
aha das een borstelloze motor
had ik niet gezien
wat kost dat nu met regelaar want dan kan ik mijn regelaar ook niet gebruiken
groet

Kosten voor mijn setje waren 450 euro als ik het goed heb.(motor en regelaar en vertraging)
Val dus best mee.
Je heb dan een motor waar je heel lang plezier van heb.
Ik heb hem nu 3 jaar en voor mijn gevoel is hij nog nieuw.
Dat heb ik bij mijn mega niet, en ze lopen ook erg mooi die kontronik.
Maar ik weet niet wat ze nu kosten.
Maar ik ben wel van mening ook al zijn ze duur ga voor of een helegoed motor, of voor een hele goedkope motor.
De middelmaat in prijs is voor je gevoel altijd te duur geweest achteraf.

Starten gaat ook nog goed met middelmatig lang gras met mijn karretje.
Hang er natuurlijk van af hoeveel snelheid je model nodig heeft.
je moet ook grote wielen voor het karretje gebruiken.
Ik heb er verschillende gemaakt en de huidige bevald het beste
 
roberco zei:
dat weet ik henk
ben er al eens geweest
heb die lier al eens gezien inderdaad
maar ik kom uit westzeeuwsvlaanderen
daar heb je een club in oostburg
zij hebben ook een veldje maar dat is net groot genoeg voor een helicopter dus beetje problematisch

groeten rob





hoi Rob

dat zou ik niet zeggen,dat het veldje van de club in oostburg net groot genoeg is om met een helicopter te landen...ik vlieg daar namelijk ook met mijn Edge 540 van 2 meter.en er is sinds kort een nieuw lid bij die ook een zwever van 4 meter heeft en er mooie landingen bij ons mee maakt..ja ons veld is inderdaat erg klein en het is misschien maar net wat je gewent bent,maar ik weet niet beter dan op kleine ruimte"s te landen,als de wind bij ons cross zit dan hebben we maar 13 metertjes :D
 
Hier op de voorgrond zie je zo'n karretje waar bertus het over heeft
f6.jpg


Hier nog een filpje met een andere manier van stijgen.
http://www.halmar-vliegt.darwinist.nl/films/100_5433.MOV
Op de voorgrond zie je bertus (de gene die er niets van snapt volgens jou.) die in dit geval de sleperpiloot is.

Je moet eens kijken of je niet iemand kan vinden met een moooie sleepkist
 
Wat ik ga proberen voor de zwaardere zwevers is het volgende:

Voor de lichtere gebruik ik al een elastiek, maar nu wil ik een zelfde parrallel aan de eerste 'schakelen' . Eenvoudig 2 musketonhaakjes, aankoppelen en dubbele sterkte.


Lijkt me persoonlijk een mogelijkheid, snel van licht naar sterk en andersom. Maakt het ook gemakkelijker als je met verschillende zwevers na elkaar wilt vliegen, maar één setje nodig.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd?? :?: :?:

Taco.
 
drestar zei:
roberco zei:
dat weet ik henk
ben er al eens geweest
heb die lier al eens gezien inderdaad
maar ik kom uit westzeeuwsvlaanderen
daar heb je een club in oostburg
zij hebben ook een veldje maar dat is net groot genoeg voor een helicopter dus beetje problematisch

groeten rob





hoi Rob

dat zou ik niet zeggen,dat het veldje van de club in oostburg net groot genoeg is om met een helicopter te landen...ik vlieg daar namelijk ook met mijn Edge 540 van 2 meter.en er is sinds kort een nieuw lid bij die ook een zwever van 4 meter heeft en er mooie landingen bij ons mee maakt..ja ons veld is inderdaat erg klein en het is misschien maar net wat je gewent bent,maar ik weet niet beter dan op kleine ruimte"s te landen,als de wind bij ons cross zit dan hebben we maar 13 metertjes :D


haha das nou grappig
drestar ik ben dus dat nieuwe lid die met die 4 meter bak mooie landingen maak
dat had je nog niet door he

maar goed hij is dus ondertussen naar voller tevredenheid gemotoriseerd met een axi4130/16 en een 17x9 prop
6s2p lippos met 4000 mAh capaciteit

vlieg zeer goed en binnen luttele seconden boven de honderd meter
kan drestar beamen denk ik
 
ariekraakjr zei:
Hier op de voorgrond zie je zo'n karretje waar bertus het over heeft
f6.jpg


Hier nog een filpje met een andere manier van stijgen.
http://www.halmar-vliegt.darwinist.nl/films/100_5433.MOV
Op de voorgrond zie je bertus (de gene die er niets van snapt volgens jou.) die in dit geval de sleperpiloot is.

Je moet eens kijken of je niet iemand kan vinden met een moooie sleepkist



heb nooit gezegd dat bertus er niks van snapt hoor
weet niet waar je dit vandaag haalt
mooier nog, bertus is eigenlijk een voorbeeld voor mij met z'n mooie grote schaalbakken

wil ik ook maar nog maar ff wachten denk ik
 
haha das nou grappig
drestar ik ben dus dat nieuwe lid die met die 4 meter bak mooie landingen maak
dat had je nog niet door he

maar goed hij is dus ondertussen naar voller tevredenheid gemotoriseerd met een axi4130/16 en een 17x9 prop
6s2p lippos met 4000 mAh capaciteit

vlieg zeer goed en binnen luttele seconden boven de honderd meter
kan drestar beamen denk ik[/quote]




haha! ben jij het??! ik was toch al een klein beetje aan het twijfelen,maar ik kende je naam nog niet goed...maar na nu zal ik dat wel voor altijd onthouden denk ik..ik wist in ieder geval wel dat je mooie landingen met je zwever van 4 meter maakt op ons klein veldje en je motor is zeer krachtig te noemen..ik kan dat zeker beamen ja,want ik gooi hem altijd de lucht in voor je :D

hopelijk kunnen we dat weer gauw gaan doen :D

groetjes Andre
 
Back
Top