Start bouw Bismarck. Geheel vanuit niets. Schaal 1 op 150

Ik zou als ik jou was je E-mail adres niet open en bloot in je bericht zetten, dan heb je binnen de kortste keren je mailbox vol spam. Ik heb je adres al opgeslagen dus je kunt hem weghalen als je wilt.

Waar wil je precies foto's van hebben? Ik neem aan dat je de boeg bedoelt? En vanaf welk aanzicht wil je de foto's hebben?

edit: desnoods kan ik ze ook uploaden en hier in het topic zetten, misschien dat iemand anders er dan ook nog wat mee kan?

Zoek eens op Modellbau Leer. Aan de Bremerstrasse zit iets op no 6. Gr. Klaas.

Ik zou als ik jou was je E-mail adres niet open en bloot in je bericht zetten, dan heb je binnen de kortste keren je mailbox vol spam. Ik heb je adres al opgeslagen dus je kunt hem weghalen als je wilt.

Waar wil je precies foto's van hebben? Ik neem aan dat je de boeg bedoelt? En vanaf welk aanzicht wil je de foto's hebben?

edit: desnoods kan ik ze ook uploaden en hier in het topic zetten, misschien dat iemand anders er dan ook nog wat mee kan?
Dat lijkt me een goed idee, upload ze maar hier. Met name van de boeg eventueel met een centimeter band. Alvast bedankt

Ik heb zojuist wat foto's geprobeerd te maken, maar het model zit in een vitrine en het glas reflecteert te veel. Ik zal morgen eens kijken of ik het model er netjes uit kan krijgen en dan wat foto's maken.

Ik heb zojuist wat foto's geprobeerd te maken, maar het model zit in een vitrine en het glas reflecteert te veel. Ik zal morgen eens kijken of ik het model er netjes uit kan krijgen en dan wat foto's maken.
Lukt dat niet op een verantwoorde manier dan heb ik in principe genoeg aan het lengte verschil tussen boeg boevenzijde en boeg onder water. dat mag bij benadering hoor. dan kom ik er wel uit.

Ik heb vier foto's gemaakt. Kwaliteit is zeer slecht omdat er een stoffige glasplaat tussen zit en mijn camera de laatste tijd niet meer lekker focust, maar hopelijk kun je er wat mee.

Overigens weet ik niet of de boeg op mijn model wel correct is, op andere modellen lijkt de bulb een stuk minder groot.

De tekeningen die je hebt zijn trouwens van de Tirpitz, niet van de Bismarck. Lijken op elkaar maar zijn niet identiek, hou daar rekening mee.

2015-10-01%2013.09.38.jpg

2015-10-01%2013.09.54.jpg

2015-10-01%2013.10.17.jpg

2015-10-01%2013.11.17.jpg

Duidelijk genoeg, Mijn probleem voor nu opgelost, op naar de volgende. De tekeningen van de Tirpitz zijn idd hier en daar afwijkend, maar kom een heel eind.
Mijn bulb is ook vrij stevig, volgens de tekeningen, ik ga daar nog ff research na doen.

Ik heb zojuist deze tekening gevonden in een kast:
2015-10-07%2013.27.21.jpg

Die kan ik wel naar je opsturen zodat je een kopie kunt maken voor jezelf? Hier en daar zit er wel een foutje in zoals een stuk luchtafweergeschut op toren Brüno ( die volgens mij alleen op de Tirpitz zat en niet op de Bismarck), maar het geeft wel een mooi overzicht van waar veel kleine details horen te zitten en hoe je het dek kunt beplanken.

Heb jouw tekening al even gekopieerd en naar ware grootte teruggezet. Heel erg bedankt, hiermee krijg ik weer meer inzicht in de dek opbouw.

Zo het heeft even geduurd, maar we zijn er nog steeds. Ondertussen staan de spanten uitgelijnd in het model en ben ik begonnen met het bekleden van de romp. Dit doe ik aan beide zijden tegelijk om trekken tegen te gaan. Wel wat tegenslagen gehad ondertussen. De kop had ik toch verkeerd neergezet en heb dus een deel weer moeten afbreken en opnieuw uitlijnen. Binnenkort zal ik weer foto's plaatsen. De kop is nu half bekleed en over de gehele lengte is het bovendeel aanwezig.

Back