Start bouw quadcopter

Als kompleet niets in huis hebbende heb ik het volgende lijstje in elkaar geschroefd bij HobbyKing.

Kan iemand bevestigen dat dit ok genoeg is om een indoor/outdoor quad flyer te bouwen?

En kan dit evt een camera mee dragen?

1x HobbyKing Quadcopter Control Board V2
4x Hobby King 40A ESC 4A UBEC
4x Turnigy 2830 Brushless Motor 1000kv
Turnigy nano-tech 2650mah 2S 25~50C Lipo..?? is dit genoeg ok?
HobbyKing HK6DF 2.4Ghz FHSS 6Ch Tx & Rx .. simpel, cheap, maar ok?

Heb ik nog een programmering card nodig voor de ESC?
Nog ideetjes , suggesties.. alles welkom

BTW als compleet starter houd ik uiteraard een build blog bij met alle 'problemen' die ik tegen zal komen :-)

Of je neemt lichtere ESC's ( 18 amp ) of je neemt 4 motoren die 40 amp kunnen trekken. In het laatste geval krijg je ook een olifant mee omhoog :D

ok.. Ik moet dus andere esc's nemen :-) Ik ga ff op zoek..
Maar als de max van de motor 20A is dan kan ik toch geen 18A ESC nemen..
(ff theoretische vraag!!)

maar waarom een 3s ipv 2s .. denk dat ik hier ff de theorie niet ken.
Kan iemand dat kort uitleggen?

1 motor van de Quadcopter zal nooit hetzelfde vermogen hoeven leveren als een motor op een vliegtuig met het zelfde gewicht.

Het gewicht/thrust wordt verdeelt over 4 motoren.

In combinatie met de juiste props, zal je ongeveer op half throttle hoveren.. dat betekend ruwweg 50% gas op elke motor.
Dus de stroom die er uiteindelijk door 1 esc loopt is maar een kwart..

Wel laat ik zo zeggen dit is ongeveer de theorie erachter in jip en janneke taal :)

Ah .. that makes sense.. de max ?A van de ESC kan in dat geval inderdaad lager zijn dan de max ?A van de motor..

en de 2s 3s verschillen heb ik ook al gevonden.. een hoger voltage..
en ik denk dat dit vooralsnog niet nodig is!

Thanks.. weer wat geleerd...

hmmm. :-) Het lijkt er op dat ik mijn shoppinglist maar eens opnieuw ga bekijken..

Tot zoverre iedereen alvast bedankt.

Voor het frame wil ik uitgaan van een simpel design gebaseerd op triplex(voor het hart) en Carbon stokken.. 25 cm armen buigen niet echt door als ik deze van goede stokken zaag.
Zit te kijken naar Carbon Buis Vierkant 8 mm dat moet ruim voldoende zijn
weegt 22 gr per meter.. dus 22 totaal voor de kale armen.. als ik uit ga van 25 cm per arm wel te verstaan

lijkt me wel een leuke uitdaging om hier de motor mount etc op te fabriceren..

Maar dat is allemaal not in het koppie.. Ik wil eerst de onderdelen lijst op orde hebben..
maar ik denk dat het frame tussen de 40 en 50 cm breed zal gaan worden.

Laatst bewerkt:
Je kan beter naar de bouwdraadjes kijken en daar een setup van nemen.

Zo probeer je het wiel nieuw te ervinden. :D

En 8 x 8 carbon is ook niet aan te raden ,krijg je nooit de trillingen uit je quad , neem een metertje alu 20 x 20 uit de bouwmarkt .
Boor er wat gaten in om het lichter te maken .;)

Hier kan je ook goed de motoren op vast schroeven en ook de centerplaten en landings gestel .

Mvg Johan

Alu profiel pijp 10/10 mm is meer dan genoeg hoor en lekker licht. :p
Dit wordt zelfs voor de hexa XL gebruikt.
Hornbach heeft deze.
En nog een voordeel; heeeeel goedkoop!
Ben.

Sorry hoor 20x20 vind ik zwaar overdreven.
Ik heb gebouwd met 15x15 alu met gaten, maar dit is een heel karwei om deze te maken en netjes af te bramen.
Het beste kun je kiezen voor 10x10 alu, echter alleen verkrijgbaar bij de Hornbach.

ok thanks!! ik ga dan voor de 10x10 .. het oog wil ook wat...

Helaas alleen jammer dat ik geen Hornbach bij mij in de buurt heb zitten..

Wordt dus ff online scannen :-)

hmmm .. het blijkt dus allemaal complexer als dat alles zo 1..2..3.. lijkt :-)
Maar het is wel leerzaam allemaal dat lezen door alle fora heen..

Ik denk dat ik mijn andere hobby er maar bij ga betrekken om hier een frame voor te bouwen..

Ik heb nog een reprap 3d printer, ook zo'n zelfbouw ding, staan.. die kan mooi onderdelen printen voor het frame..

Bij Hornbach hier hebben ze ook 11.5x11.5x1.5 voelt duidelijk steviger aan dan de 10x10x1
Het weegt 60 gram per meter meer.

Back