Start bouw quadcopter

10x10 is echt sterk zat hoor.

Dat heeft toch niks met de sterkte te doen .

Ik heb hier verschillende frames staan .

Hoe groter het profiel is hoe minder de motoren trillen .

Onder 15 x 15 maak ik geen frame meer , of het moet een miniquad zijn .

Gewicht blijft gelijk 10 x 10 of 15 x 15 met gaten.;)

Mvg Johan

10x10 is idd stevig zat..

Je moet gewoon de boel goed balanceren (props+motoren), steek daar maar genoeg tijd in.. dat levert veel meer op.

Ik vlieg een Jakub Luna lander, 8x3.8 APC met 1200kv motoren op 3S met gopro. OSD.

Koste enige tijd om de motoren + props goed te balanceren.. maar resultaat is er ook na.

Laatst bewerkt:
Msschien een domme vraag maar hoe balanceer je motoren? Ik heb al 4 props voor mijn quad in aanbouw gebalanceerd (met plakband, CA en klitteband) met een top flite balancer maar er kan dus nog meer gedaan worden?

Motoren worden gedemonteerd gebalanceerd .

Heeft niet veel zin bij HK motors , duurdere merken zijn gebalanceerd.

Ik heb de zelfgebouwde vroeger ook gebalanceerd.:D

Nu heb ik altijd meerdere dezelfden en wissel een uit als de balans niet goed is .
Gebruik die dan op een schuimpje.

Mvg Johan

en omdat geluid een beetje onduidelijk is, kun je hem ook vast schroeven op een arm. Die arm dan beet houden terwijl de motor (zonder prop) draait.
Dan voelen wanneer de motor de minste trillingen geeft

Laatst bewerkt:
Beetje zinloos dat plakkertje als daarna een propmount op schroeft die gegoten zijn .

Niks nauwkeurigs aan en altijd uit balans .

Ik span ze altijd even in de draaibank en maak er een vlakke kant aan die dan precies 90 grad t.o.v. de as is.

Verschil is duidelijk te zien.:eek:
full

Ook komt de chinese moer er niet op maar een stopmoer met DIN qualiteit ;)

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan de je de binnen- en buitenkant afdraaid. Hoe weet je nu of het in balans is, je hebt immers vier "blokjes". Wie garandeerd dat die even breed zijn? :) Meet je dat dan nog na o.i.d.?
Groetjes,
Arthur.

Welke binnenkant ? , het gat is dieper als de verdikking op de motor en hij past er zuiver op .

Tenminste is dat bij de orginale Keda motoren zo.

de vlakke afgedraaide kant ligt nu vlak op de motorbovenkant.;)

Heb je geen draaibank zou je een nagelvijl (diamant) kunnen nemen en de bramen weghalen .

Mvg Johan

Back