Ik heb ook een F3A gevlogen met een OS 160FX met de cylinder schuin naar beneden. Het probleem is toch echt dat de plug dan verzuipt. Maar het is mogelijk betrouwbaar te starten zonder het toestel om te moeten draaien (wel noodzaak bij wedstrijden).
Oplossing is heel nauwkeurig primen, en dan niet via de carb maar zoals gebruikelijk bij F3A direct inspuiten in het carter. En bij mij was dat heel kritisch - iets te weinig en hij start niet, iets teveel en hij verzuipt. Met een injectiespuit kun je dat mooi doseren.
Anders oplossing is een betere carb monteren en/of een perry pomp.
Verder is het zo dat de eerste start op de dag wat lastiger is, als de OS 160 eenmaal gedraaid heeft zijn vervolgstarts veel makkelijker. Ik primede bij de eerste start van de dag ook altijd iets meer.
Oplossing is heel nauwkeurig primen, en dan niet via de carb maar zoals gebruikelijk bij F3A direct inspuiten in het carter. En bij mij was dat heel kritisch - iets te weinig en hij start niet, iets teveel en hij verzuipt. Met een injectiespuit kun je dat mooi doseren.
Anders oplossing is een betere carb monteren en/of een perry pomp.
Verder is het zo dat de eerste start op de dag wat lastiger is, als de OS 160 eenmaal gedraaid heeft zijn vervolgstarts veel makkelijker. Ik primede bij de eerste start van de dag ook altijd iets meer.