start up power bij Roxxy control

Hallo allemaal,

In m'n Ecureuil met Trex700 mekaniek en 3-blad kop zit een roxxy BL-control 900 serie opto geïnstalleerd.

Bij instelling 6.7 kan men de "start power" instellen. Ik heb deze op "lowest" staan maar ik vind hem nog veel te aggressief optoeren als ik naar idle-up ga ! Is er nog een andere mogelijkheid om het optoeren te temperen ?

Setuppunt 6.6 "acceleration" staat ook op "lowest" !

Alle info is meer dan welkom,

grts,
Ronny

Bedoel je als je met de heli vliegt en je schakelt dan over naar idle-up? Of als de heli stil staat en dan direct in idle-up opstarten?

Gebruik je de governer mode? Bij 6.11 kan je ook daarvan de response aanpassen. Ook het aantal motorpolen moet goed staan bij 6.13 en de gear ratio bij 6.14.

Governormode heb ik nog niet in gebruik. De motorpolen staan wel juist, 10 voor de MX750. De gearratio is 9,13, die heb ik ook opgegeven.

Mvg,
Ronny

Dan lijkt alles goed te staan. Maar wat versta je onder te heftig opstarten? Klappen de bladen dubbel of maakt de staart een zwieper? Het is een heli regelaar en zou dus kunnen werken.

Hoi Joop,
Versnelling is gewoon veel te agressief, ik ben bang ergens iets te beschadigen (tandwielen of zo). Heel lanzaam optoeren geeft ook een heel mooi schaaleffect.
Misschien staat alles wel goed en verlang ik gewoon te veel :D.

Groetjes
Ronny

Bij de meeste heli regelaars die ik heb moet ik de bladen strakker zetten omdat ze anders tijdens het optoeren dubbel klappen. Dat is redelijk normaal. Dus ja, wat is te snel. Kan je er een filmpje van maken?

Back