Sinds kort ben ik begonnen met nitro (zie bouwverslagen -> sworkz s350). Nu heb ik een nieuwe startbox gekocht met twee 775 motoren. Echter ben ik nog niet tot een keuze gekomen van wat voor accu ik nou zou gaan gebruiken. Ik zit te twijfelen tussen nimh 12cell, 4S LiPo en 4S LiFe. Nu vraag ik me af of lipo wel goed is voor de motoren (hoogste spanning, iig onder belasting. Nimh heeft ongeveer dezelfde spanning wanneer ze vol geladen zijn. Echter zou deze veel in moeten zakken bij belasting , wat bij lipo niet gebeurd). Door de wat hogere spanning bij lipo accus, zat ik te denken om een 4S LiFe accu te kopen. Daarnaast zijn LiFe accus ook robuuster, wat gunstig kan zijn voor de levensduur van de accu. Welke keuze raden jullie mij aan?
Ten tweede heb ik een uitlaat (alpha 2090), waar twee verbindingstukken worden meegeleverd.
Ik heb al snel op internet gekeken maar kon het niet zo 1 2 3 vinden. Aan jullie dus de vraag: Wat is het verschil tussen de twee (kwa prestaties)?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Ten tweede heb ik een uitlaat (alpha 2090), waar twee verbindingstukken worden meegeleverd.

Ik heb al snel op internet gekeken maar kon het niet zo 1 2 3 vinden. Aan jullie dus de vraag: Wat is het verschil tussen de twee (kwa prestaties)?
Alvast bedankt voor alle hulp!