startbox op een loodaccu??, of booraccu??

• Topicstarter Topicstarter M@@rten
  • Startdatum Startdatum
ah oke, maar zou een 4 ah booraccu mijn motor kunnen starten? ik heb een force sx-21 motor.
groetjes maarten

Bart_Banaan zei:
Je hebt gel-lood accu's nodig, geen gewone accu met zuur...

Dit soort accu's:
loodaccu.jpg

Neem nou zo'n accu, zoals bart_banaan al aan heeft gegeven.....

Op marktplaats staan ze voor nog geen 10,- te koop....

Ik zelf gebruik deze ook in mijn startkist, en kan daar minimaal 4 dagen mijn auto mee starten, alvorens ik hem weer oplaadt.....
Hij is nog nooit leeg geweest, dus misschien houdt hij het nog wel langer vol.....

Ben net naar de winkel geweest,
daar een startbox gekocht, met een loodaccu! :D
en een lader ervoor, was in totaal 91 euro kwijt!! :)
groetjes maarten.

Stickpacks....gewoon even onder de snellader en eenmaal vol kan ik er makkelijk 2/3 dagen mijn motor mee starten. Dus waarom allemaal losse dingen meeslepen als er zo'n makkelijke oplossing is?

De betere zijn misschien wel iets duurder als een kleine 12 volt accu maar mij is het dat meer als waard gezien het niet meer slepen met accu's.

Greets, Ron

Als je een beetje rond kijkt heb je al voor 10 euro een 1500mAh stickpack, Voor 20 euro de 2 dus genoeg om de dag mee door te komen...

@ron, ik hoef de loodaccu niet los mee te slepen, hij past PRECIES :P in het vakje van de stickpacks.
zijn er al lang mee bezig geweest hem in mekaar te zetten,
nu staat die in mekaar, zitten die nopjes waar die tussen moet op het uiterste, past het net niet :P
wat gaatjes bij geboord enzo, nu is die bijna klaar! :D
groetjes maarten.

M@@rten zei:
@ron, ik hoef de loodaccu niet los mee te slepen, hij past PRECIES :P in het vakje van de stickpacks.
zijn er al lang mee bezig geweest hem in mekaar te zetten,
nu staat die in mekaar, zitten die nopjes waar die tussen moet op het uiterste, past het net niet :P
wat gaatjes bij geboord enzo, nu is die bijna klaar! :D
groetjes maarten.

Het is even spelen maar passen zal het! Ik heb dit al 2 jaar zo zitten en zoals al is aangegeven, de startbox is bij ons nog nooit leeg geweest terwijl ik heeeeeeeeel vaak mensen heb zien kl*ten met sticks.

Succes ermee knul!

dank je! :D
ja ik denk dat ik wel vaker meot laden, k heb zo`n 12 volt, 7ampere meen ik loodaccu,
maar hij past er gewoon in, moet het motortje alleen nog wat naar acher zetten, dan is het goed!
groetjes maarten :D

M@@rten zei:
dank je! :D
ja ik denk dat ik wel vaker meot laden, k heb zo`n 12 volt, 7ampere meen ik loodaccu,
maar hij past er gewoon in, moet het motortje alleen nog wat naar acher zetten, dan is het goed!

Mijn startbox hangt ook meestal altijd aan de lader, is ook makkelijk met zo'n standaard bloklader en een loodaccu kan dat goed hebben.
Als er geen spanning is maak ik me niet druk, hij gaat immers 2 volle dagen mee ;)

oke, zo heb hem nu in mekaar staan, alles goed, getest, werkt perfect! :D
geen blaren meer op men handen :P
maar ik ga nu rijden!

Ik heb een eigen startbox gemaakt Ik maak alles zelf zoals ik al vaker hier heb laten vallen.Ik heb een box die is 60cm hoog,1 m lang en breed 50.Als accu een gewone auto accu niks te drogen accu gewoon een met zuur.Uiteraart wel een SEMI TRAXIE accu met hoog vermogen.Gekoppeld aan een powerpanel start ik er mijn auto`s mee en tap rechtstreeks 2 volt af om me plug te voorzien van 1,1 tot 1,9 volt plus heb er nog een brandstof pomp aan vast met een tank van 5 liter.Lekker handig druk op de knop en je word voorzien van brandstof.Geen geklooi met blikken en zo das heerlijk.

Alleeen tworderg zwaar maar wat zou het gemonteert op een fietskar of zo heb je een box die volledig op hoogte.Geen gebukt en gezeik lekker makkelijk een zeer fijn

ja maar als ik naar de rc baan ga, daar ga ik bevoorbeeld niet heen met een fietskar, velen neit denk ik ;)
maar een startbox van 1 meter! das wel erg groot, en zal ook wel veel werk zijn, denk dat het met veel dingen niet loont om het te maken, voor 90 euro had ik immers alles nieuw!
evegoed wel een mooie hobby apart dat alles zelf maken! :D

PETZZ zei:
Ik maak alles zelf zoals ik al vaker hier heb laten vallen.

Al vaker hier heb laten vallen?......
Je bent lid sinds gisteren!.....

zo heb je een box die volledig op hoogte.Geen gebukt en gezeik lekker makkelijk een zeer fijn

Op het circuit staat je startbox op mooie tafels in de pits, dus ook geen gebuk....... :P

Ach.... Adrie van Iepenburg had een aanhanger omgebouwd tot complete uitklapbare pittafel met alles erop en eraan.

Ieder zo zijn creatie......

Maar krassen op de zuiger op een langere tijd heeft niets met WD40 te maken denk ik. Zo lang je de motor niet aanraakt blijft de zuiger zitten waar die zit en start je hem spoet die direct door met verse brandstof en is alle WD40 weg....

Back