Startbox

• Topicstarter Topicstarter Dialex
  • Startdatum Startdatum
D

Dialex

Guest
Hoi alllemaal,
Afgelopen weekend is de veer van de trekstarter gebroken en de one-way bearing is nu een two way bearing geworden. :mad:
Nu wil ik eigenlijk maar gelijk over gaan op een startbox maar zit met een vraag.
Ik heb twee off road auto's: een kyosho DBX 2.0 en een Kyosho MP6
bij de DBX zit de motor rechts en bij de MP6 links. Ook de afstand van de voorkant tot de startring verschilt.
Kan ik nu met een startbox de twee auto's starten (kan ik de startbox in een handomdraai ombouwen) of moet ik hem steeds verbouwen?
Ik hoop dat iemand mij wijze raad kan geven.

Alex

Er zijn startboxten met een verplaatsbaar startwiel maar zo makkelijk gaat dat niet.

Je kunt wel proberen 1 van de auto's los tegen het startwiel te krijgen of met opklikbare beugels de 2e auto zo boven het startwiel te centreren.

Heren,
Bedankt voor jullie reacties.
Tja was er al een beetje bang voor. Maarja 2 weten meer als een.
Zit dus eigenlijk niets anders op dan twee startboxen aan te schaffen. En dan externe (motorfiets)accu er aan koppelen? Ik rij namelijk regelmatig met mijn zoontje vandaar.

@Henk100, wat heb je nog liggen?

Alex

Hoi stoomstrijkijzer
Hoe had je dat in gedachte ?
Volgens mij blijven op die manier de wielen niet vrij. Of maakt dat niets uit?

Alex

Oh ja. Stiekum toch blond. In dat geval zou ik kunnen gaan voor een startbox waar het wieltje In het midden zit.
Hmmmm....... Dat bied weer perspectief.

Bedank tot zover heren.

Alex

Ok
Ik heb via marktplaats een 2e hands starterbox met accu's op de kop kunnen tikken.
Ik moet hem nog ophalen maar zodra ik hem heb ga ik kijken hoe ik hem aan kan passen voor 2 auto's.
Zodra ik wat heb bedacht laat ik het wel zien.

Alex

Ik gebruik zelf ook één startbox voor meerdere modellen.
Ik heb voor elk model de stand van de pennetjes afgetekend op de startbox.

Dus kan in 2 minuten de startbox klaarmaken voor een andere auto.

Dat gaat jou vast ook lukken, succes

Ik gebruik zelf ook één startbox voor meerdere modellen.
Ik heb voor elk model de stand van de pennetjes afgetekend op de startbox.

Dus kan in 2 minuten de startbox klaarmaken voor een andere auto.

Dat gaat jou vast ook lukken, succes

Dat werkt alleen als de motor op een ongeveer dezelfde positie ziet. In zijn geval zit er bij 1 de motor aan de linker kant en bij de ander aan de rechterkant van het chassis. In dat geval ga je het niet redden met een paar blokjes verzetten.

We gaan het zien. Eind van de week heb ik de box als het goed is. En als het niet gaat heb ik een leuk hobby project voor met de kerst dagen.

Dat werkt alleen als de motor op een ongeveer dezelfde positie ziet. In zijn geval zit er bij 1 de motor aan de linker kant en bij de ander aan de rechterkant van het chassis. In dat geval ga je het niet redden met een paar blokjes verzetten.

Sorry, weer niet verder gekeken dan mijn neus lang is.
Nou ja, meestal zijn de accu's toch het duurst.
Een tweedehands startbox kun je voor 3 tientjes wel op de kop tikken en dan wissel je de accu's uit.

Back