starten kysoho nitro

Ik heb een kysoho nitro met een gx 12 motortje. Bij eerste maal starten loopt ie na twee trekjes. Maar als ik het tankje bijna leeg heb en hem daarna start duurt het echt wel een tijdje voordat ie weer start. Iemand een idee wat dit kan zijn. Evt andere gloeiplug of iets dergelijks.

Als hij de 1e keer wel start en verder goed loopt, weet je dus dat het niet de gloeiplug is.

Ik heb geen verstand van auto's verder, maar gezien je verhaal, vermoed ik dat hij geen brandstof heeft bij het starten. Als je geen luchtfilter hebt, kun je eerst een paar keer trekken met een vinger op de carb, anders met een vinger op de uitlaat. Zo zorg je ervoor dat ie meer brandstof aanzuigt.

Waarschijnlijk wordt die te heet (staat dus te arm) leg eens een druppel spuug op de koelkop, als het direct weg sist is die te heet, als het in een paar tellen langzaam verdampt is het goed.

Maar andere vragen:
- is de motor nieuw/vers?
- heb je goede koelgaten in de body?
- welke brandstof gebruik je?

Ik gebruik nitro 16%. Koel gaten zijn er genoeg. Het motortje is 1,5 jaar oud en goed ingereden. Heb wel het idee dat je minder weerstand hebt als je hem de tweede keer start.

dat kan een combinatie zijn van warmte en slijtage.
de klemming tussen zuigerwand en zuiger is minder dan als hij koud is.

Even voor de goede orde; hoeveel tijd zit er tussen dat je stopt met rijden, motor uit, en weer gaat starten? Is het, motor uit, tanken, direct weer starten, of zit daar meer tijd tussen?

Ik moet zeggen dat mijn schoonvader hetzelfde probleem heeft. Maar dan met een kyosho inferno sports 3. De eerste keer start hij meestal gelijk, maar als je enige tijd heb gereden of het motortje valt uit onder het rijden duurt het aak lang voordat hij weer start. Gloeiplug eruit gehaald en slangetje naar de uitlaat door geblazen zodat de carb en et motortje nitro krijgt. Als ik dan het motortje aantrek zonder gloeiplug erin komt er vaak geen nitro walm uit de kop. Als ik meerdere malen heb door geblazen geeft hij in een keer wel nitro en start hij ook als ik de gloeiplug er weer in heb gedraaid

Gewoon rijker zetten die handel want een nitro walm is NIET goed. Dat betekent dat de nitro al verdampt voordat het de motor in komt. En dat betekent dus dat je motor altijd te heet word. Dus linksomdraaien met je afstelling. Geef de motor om de tank ook even koeltijd van 2 a 3 minuten.

Bedankt voor de info, ga het van het weekend een proberen.

Back