Starten met 3d Heli

Een boek kan, maar de meeste over helivliegen zijn electrotechnisch nogal verschrikkelijk verouderd

Als het puur voor de begindingen is, kun je beter een ervaren persoon opzoeken

Welk boek wil je gaan halen?

Beste mensen,

Ik wil toch ook eens kijken voor een HK450CCPM en het zelf in elkaar zetten.

Ik kwam nu bij het volgende uit:

Polyquest 2200mAh 3S 25C - 40C Lipoly (Version 2) of B-Grade 2200mAh 3S 30C Lipoly Battery

KD 36-12XL Brushless Outrunner 770Kv EQ: 2826/12
Turnigy Servo 6g/1.2kg/.10sec
Turnigy Head Lock & Standard Gyro (Digital/Analog)

Welke Reciever en ESC moet ik kiezen? Weet iemand een goede?

Ook heb ik iemand ontmoet via dit forum, in ieder geval hij sprak mij aan, die naast mij woont qua plaats en wel eens samen wil vliegen. Altijd handig natuurlijk, en hij vloog zelf met een Trex600(?) en Trex450.

Maar nu mijn vraag, is dit leuk om mee te beginnen? Ik wil gewoon een beetje hooveren, inverted en beetje ronddraaien etc, niet het echte werk, daarvoor wil ik liever nog sparen en oefenen, voor later een Trex 450 of Trex 600!

Alvast bedankt,
Rutger

Vraag het je buurman !? :)

"beetje hooveren, inverted en beetje ronddraaien"

Inverted
, je weet wat dat is ?
dat is namelijk niet zo makkelijk als je denkt en hoort bij het (zoals jij al zij) het echte werk !

Groet Ray....

Voor electronica, als je een beetje wilt weten wat een gemiddelde setup is, kun je ff bij align kijken, en wat zij standaard in de kits stoppen

regelaar moet je minimaal 35 amp hebben, liefst de bec uitgeschakeld (rode draadje uit de stekker)
Losse bec erin van +/- 3 amp, dan hou je besturing als de regelaar een keer uitfikt en de regelaar blijft een heel stuk koeler
Maar er zijn er genoeg ie geheel zonder problemen op de bec in de regelaar vliegen, dus mag je zelf weten

Ontvanger ligt aan je zender.
Niet iedere ontvanger koppelt zomaar met je zender, daar zit veel verschil in..
Voor een heli iig minimaal 6 kanaals...

En inverted, dus op de kop hangen, daarvoor moet je het basis vliegen (pootjes beneden) al heel erg goed door hebben..
hooveren alle kanten op mag geen enkel probleem zijn, loopings en rolls mogen ook geen enkel probleem zijn voor je daaraan begint..

Eeuyy,
thnx eh, ga straks weer ff kijken ;) Ik reken rond de 50 (?) euro verzendkosten, en kan je zenders ook daar bestellen? Weet niet waar die staan...

Ik ga sowieso nog in Nederland Align bladen halen, en ik denk ook een Align gyro, en in de loop van de tijd een Trex 450 of 600 kopen ;).

Maar waar kan ik de zenders daar vinden?

Kijk eens naar spectrum, futaba, ... In het begin kan je best houten bladen nemen, die breken gewoon in 2 bij een crash en trekt daarom de rotorkop niet kapot.

Laatst bewerkt:
Houte bladen breken sneller af dan carbon bladen= resultaat: de bladen breken af bij een crash, en er komt amper druk te staan op de rotorkop zelf.. Is toch voordeliger voor een beginner, of niet?

Met zender moet je opletten om te bestellen bij hobbyking, ze moeten gekeurd zijn in Europa namelijk.. Het best kan je direct een duurdere zender kopen (DX6i is iets van een 150 euro), een zender is erg belangrijk en koop je ook maar 1 keer! ;)

En de zenders/ontvanger bij hobbyking staan onder categorie: Tx/Rx Systems & Parts

Zowieso, zenders kun je beter in nederland halen.

Qua garantie beter
Daarnaast kun je via hk nog wel eens extra duanekosten krijgen als het uit verweggistan komt

Daarnaast, we hebben het hier over technische zaken, dingen die je zelf met 1 keer typen en een enter kunt vinden laat ik altijd liever aan de persoon zelf over
Dit is nou eenmaal een geweldig technische tak van de hobby, dan wordt jij er ook echt niet wijzer van als wij al je onderdelen aan gaan wijzen of uit gaan leggen hoe een site werkt
Ik vermoed dat je dit stiekem al weet, nl

Zenders, kijk ff bij wat hollandse shops (zie de reclame op het forum)
Zoek op futaba, en dan de 7 8 of 10
Spectrum, van 6 tot 8
Dan heb je ook nog kds, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, ook nog niet gezien

Hou je wel even vast en ga zitten, als je tot nu toe alleen op hk gekeken hebt, ga je nog wel een keer van je stoel vallen...

Als je weer vragen hebt over waarom de ene zender wel, en de andere niet, zul je zien dat je heel wat vlotter antwoord krijgt :mrgreen:

Ikzelf gebruik de k7x, prima zender om mee te beginnen, je kan alles erin afstellen behalve expo. Maar dan zou ik toch eerder 100 euro meer geven voor direct een dx6i bv. Heb je direct goede kwaliteit.

De mcpx kan met een 4 kanaals af, de kds moet echt minimaal 6 kanalen hebben

Stel, finiancieel wordt een zender wat prijzig, kun je ook even voor nu de MCPX met de standaard zender bestellen, en dan later omschakelen naar een andere zender

geloof me, voor je echt goed vliegt ben je wel een paar maanden verder

Back