starten met boormachine??

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja, je kan het ook met een accutol doen, als hij maar hard genoeg draait.
moet iig harden dan 900rpm draaien :P

hoe snel denk jij dat je aan het koortje trekt? 5rpm? Meer dan voldoende!

Zoals Jorrit al zei, je verzorgt alleen de brandstof voor de eerste ontbranding.

Ik heb vandaag toevallig gebruik mogen maken van een auto die deze methode had. Achterop de motor zat een soort imbus kop. Daar je sleutel in, die dus in de accuschroefmachine zit. Het was maar een 12V accuschroefmachine en die had meer dan kracht genoeg. Ik denk dat ik dit systeem op meerdere auto's ga toepassen. Het voordeel is namelijk dat je de kap er niet af hoeft te halen om bij de trekstarter te kunnen. Je zet de klem erop, via de achterkant steek je de sleutel naar binnen en draaien maar.

Best een goeie oplossing en geen last meer van trekstarters die versleten zijn.

groeten Paul

ik heb ook geprobeerd om dit voor mekaar te krijgen, met een boormachine..
het probleem was dat de motor teweinig omwentelingen maakte waardoor de motor niet aansloeg... dit is dan wel bij de savage met een rotostart adaptor voor op de star 25 deze draait de motor 1 keer rond als de boormachine 3x draait. ook de accuboormachine was niet voldoende, deze maakt totaal wel genoeg wentelingen per minuut, maar door de overbrenging op de motor was het niet genoeg, het beste is gewoon als je een rotostart systeem koopt... ik heb er eentje van BMI gesteld, bespaar je moeite en koop di ding voor 35 euro... en een goeie accuboormachine kost dat al gauw... suc6

Allemaal extra materiaal wat je mee moet nemen, of het nu een boor/schroefmachine, een startkist of een rotostartsysteem...

Om het opladen van de accus daarvan maar vooral niet te vergeten...

Je eigen "accu" die de trekstarter op gang moet helpen is altijd opgeladen toch?

klopt.. maar trekstarters gaan toch wel vaak stuk... 't is en blijft een touwtje... en dat is ook de reden dat mensen 't een rot systeem vinden...

_cyclops_ zei:
klopt.. maar trekstarters gaan toch wel vaak stuk... 't is en blijft een touwtje... en dat is ook de reden dat mensen 't een rot systeem vinden...

Zo heel veel klachten heb ik op dit forum nog niet gelezen over defecte of slecht functionerende trekstarters...

Alles valt en staat met het onderhoud wat je pleegt aan je auto en motor. Dat het systeem niet voor iedereen prettig is kan ik me voorstellen, ik heb in het begin ook behoorlijk staan vloeken en mezelf een dikke arm getrokken zonder resultaat.

Heb ook vaak het idee dat niet iedereen die met deze hobby begonnen is ook echt goed weet hoe ie met een trekstarten moet omgaan... Bij je eerste auto moet je het allemaal nog leren en ik denk dan ook dat dat de auto is waarbij de trekstarter zal sneuvelen... bij een volgende auto zal het beter gaan...

ik heb nog altijd men eerste trekstarter en geen problemen mee alleen dat is soms doorslipt (omdat er wat olie in is gekomen)
en ook als ik de motor uitelkaar haal dat de veer perongeluk loskomt :x )
maar verder geen enkel probleem mee ik vind het eigenlijk wel leuk :)
krijg je nog wat spieren van ook :P

TENZIJ een een of andere aap je trekstarter een hele meter uittrekt, dan beginnen de problemen :evil: gvd al 10 keer da ding open gemaakt en het touwtje moeten vervangen en telkens schiet het terug of breekt het grr ik haat dat apparaatje! hopen dat me BMI rotostart maar gauw binnen is... knopje en voila, nie meer moeilijk doen met da stomme touwtje...

Ja op een savage is een roto wel lekker, Heeft rc moinster ook gekocht.. Jee moet hem eerst choken.. plug eruit enz.. en dan hoor je hem heel moeilijk op gang komen omdat ie zo koud is, Maar als ie eens afslaat onder het rijden.. steek je dat ding erin , druk je 1 keer op de knop en dan loopt ie..! Tis echt relaxt!

Blade_3 zei:
TENZIJ een een of andere aap je trekstarter een hele meter uittrekt, dan beginnen de problemen.

Verkeerd gebruik dus van een trekstarter... Maar denk je dat het altijd goed zal gaan als je een rotostart gebruikt? Die kan je ook half er in steken en dan draai je de boel ook kapot...

Als je met beleid met je spullen om gaat dan heb je weinig tot geen problemen. Zoals ik al zei is een stukje onderhoud ook nodig om het spulletje werkend te hebben en houden!

ik heb ook al gehoord dat een rotostart niet heilig is, een one way lager schijnt wel eens vettig te worden waardoor het starten ook niet gemakkelijk gaat

erikderaaf zei:
ik heb ook al gehoord dat een rotostart niet heilig is, een one way lager schijnt wel eens vettig te worden waardoor het starten ook niet gemakkelijk gaat

klop, ik heb het ook een keer meegemaakt dat iemand de tandwielen van z'n rotostart even vlak maaide. dat was met een 4.1cc motortje.

het enige verschil is alleen dat de rotostart heel goed "verzekert" is. als hij kapot gaat laat je hem opsturen en je krijgt een nieuwe... en bij trekstarter is dat niet zo... dus uiteindelijk is een roto start voordeliger.

groeten, thomas

NMTRacer zei:
het enige verschil is alleen dat de rotostart heel goed "verzekert" is. als hij kapot gaat laat je hem opsturen en je krijgt een nieuwe... en bij trekstarter is dat niet zo... dus uiteindelijk is een roto start voordeliger.

Ik denk dat wanneer je de rotostart "verkeerd" gebruikt en je sloopt hem, je weinig kans maakt bij het claimen van garantie...

Ik wil het ook gaan proberen met de accuboor op mijn HPI Savage 3.5 Classic.

Maar ik kom daar helemaal niet bij met een dopje op de accuboor? Het past er nooit tussendoor..

Kan dat alleen met de andere modellen?

Van mijn HPI Savage 25 weet ik nog dat ik er met de rotostart wel bij kon, maar die zat op de hoek van de backplate. De as zit op een andere positie..

Topic is zo'n beetje een jaar oud...

Als je de auto wilt starten met een accu-boormachine, dan heb je daar iets meer voor nodig dan alleen de accu-boormachine...

De trekstarter moet vervangen worden door een unit waar je de startpen van een rotostarter ik kwijt kan en je moet een startpen hebben die je in je boormachine kan plaatsen...

Met de startpen overbrug je de afstand tussen accu-boormachine en backplate van de motor... als je ff zoekt op rotostart of alleen op roto via de zoekfunktie zal je het vast wel kunnen vinden...

Back