starten skyfox evolution lukt niet!

• Topicstarter Topicstarter douwe85
  • Startdatum Startdatum
D

douwe85

Guest
Hierbij een berichtje van een leek!

Ben nog niet zo heel lang los in deze hobby, maar heb in ieder geval sinds kort weer een andere vario skyfox evolution in mijn bezit nadat ik de eerste weer verkocht had door tijd gebrek helaas.

Nu zit ik met het volgende probleem, ik wil graag de heli starten dus ik zet de zender aan, heli aan, draai vervolgens de motor (11,5cc Rossi) zo'n 3 slagen rond met de hand en zet daarna de startmotor en goed en rechtonder en druk vervolgens de knop van de starter in maar hij krijgt hem maar niet rond!!
Weet zeker dat de startmotor goed en sterk genoeg is, want die is goed voor een motor van 30cm2.

Wie o wie heeft een aantal tips zodat ik de motor wel aan de praat krijg?!?

meet de spanning van de starter is dan ? zakt die niet te ver in

Ja dat zou kunnen inderdaad, maar dan zou ik de starter weer even aan moeten sluiten, op de motor zetten en de multimeter op accu aansluiten bedoel jij of niet?

ja inderdaad, belast de accuspanning meten als deze te ver zakt onder de 10 bv dan weet je al wat het is, of hang em aan je auto accu en kijk oftie dan wel goed rond gaat

Oh trouwens, ik hoef het niet eens te controleren want heb de starter zelfs een keer aangesloten op een zeker weter volle auto accu en toen kreeg ik de motor nog steeds niet aan de praat!

Ok nou dat klopt dan inderdaad niet, zet even een klem op je brandstofleiding richting je carb, draai de plug eruit en laat hem dan even goed rondgaan eventueel heli iets naar voren kantelen zodat een teveel aan brandstog makkelijk via de kop eruit kan. draai dan de plug er weer in gloeiplug driver erop en dan starten, en dan terwijl je aan het starten bent de brandstof klem loshalen

Weet niet hoe oud je motor is maar het is haast niet te doen om de startmotor erop te zetten en dan pas te starten. Ik laat de startmotor draaien en druk die dan tegen de fan aan. Pakt motor dan mooi op. Da's de manier waarop ik het doe.

Grz. Bone

Douwe....

Heb jij mij laatst niet eens gemaild?

Probeer het eens als volgt: zet een plug (iets wat je uitlaat afsluit) in je uitlaat, en het gas stationair to 1/4 open.
Draai met de hand de motor TEGEN de draairichting in, tot je compressie voelt, niet verder!. Zet nu de starter zo recht mogelijk, STEVIG tegen de conus, en let er op dat de krukas tijdens deze handeling NIET verdraait.
Activeer nu de starter. De starter heeft nu ongeveer een halve omwenteling om op snelheid te komen, voordat hij de compressie tegenkomt, en als je accu en starter goed zijn, draait hij in deze fractie van een seconde snel genoeg om die Rossi door de compressie te slaan.
Lukt dit, dan niet langer dan een seconde starten (echt niet langer, anders loop je de kans dat je hem verzuipt). Nu zit er brandstof in de motor. Plug uit de uitlaat verwijderen, motor opnieuw tegen de draairichting in tegen de compressie aan draaien, gas nu stationair zetten, gloeiplug aansluiten en de bovenstaande procedure herhalen. Als de sproeiers goed staan, en je gloeiplugaccu krachtig genoeg, zal de motor nu zonder al te veel problemen starten.

Groet, Bert

PS, volgens mij hebben we elkaar wel eens gesproken, neem maar eens contact op, dan help ik je wel verder....

Back