Starter Auto

Welke auto kan ik volgens jullie het het beste kopen?

• HPI E10

Votes: 7 13,0%
  • Tamiya TT01

Votes: 11 20,4%
  • Tamiya TA05

Votes: 25 46,3%
  • Iets anders

Votes: 16 29,6%

• Total voters
    54
Maar hoe weet je eigenlijk dat er alleen een motor en een regelaar bij zit? het staat toch nergens op die site?
toen ik mijn ta-05 en tt-01 in duitsland kocht als bouwpakket zat daar ook de standaard regelaar en motor van tamiya bij.
Dus ik ga er vanuit dat er bij dat bouwpakket een motor en regelaar bij zit.
maar idd het staat er niet echt duidelijk bij.

Beetje onduidelijk wat voor BL setjje er in zit en geen foto's van het chassis zelf.

Zoon speelgoed auto van de Intertoys oid. is idd kwa kwaliteit veel slechter: als je iets kapot maakt kun je hem weg gooien.

brushless setje:aan die regelaar te zien denk ik dat het zo'n eZrun setje is of heb ik het dan mis?(even opzoeken)

Verveel je je zo erg daar in je winkel, Christian?

Ja, ik ben net naar 2 winkels toe gegaan om wat over accu's in de tamiya dit gebeurde er:

Winkel 1:

Meneer ik zoek een accu voor in een tamiya tt-01 auto.
Wat voor een?
Een lipo mischien?
Nee jongen die zijn niet voor speelgoed auto's. Probeer deze is hij is goedkoop 13,95 en je kan er ongeveer een kwartier mee rijden. Een lader kost hierbij maar 20,-.

Winkel 2:

Aah die heb ik wel 20,- en je kan er 5 minuten mee rijden.
Hoeveel kost een lader?
Ongeveer 50,- voor een snellader.

Licht het aan mij of heeft winkel 1 mij verkeert begrepen of er geen verstand van?

Ligt het aan mij of zijn die winkels duur??
20,- euro voor 5 minuten???!!!

Ik had voor 35 euro een 3000Mah accu, daar kan je wel 20/25 minuten mee rijden!

Ja, ik ben net naar 2 winkels toe gegaan om wat over accu's in de tamiya dit gebeurde er:

Winkel 1:

Wat voor een?
Een lipo mischien?
Nee jongen die zijn niet voor speelgoed auto's. Probeer deze is hij is goedkoop 13,95 en je kan er ongeveer een kwartier mee rijden. Een lader kost hierbij maar 20,-.

Winkel 2:

Aah die heb ik wel 20,- en je kan er 5 minuten mee rijden.
Hoeveel kost een lader?
Ongeveer 50,- voor een snellader.

Licht het aan mij of heeft winkel 1 mij verkeert begrepen of er geen verstand van?

goed dat je niets koopt en hier eerst vraagt !

ze zullen beide wel ergens gelijk hebben en ergens overdrijven.

Als ik jou was zou ik meteen een lipo met een bijpassende lader kopen, kost in het begin iets meer maar je bespaart een kost uit die je later toch moet doen.

lipo: tss 20 en 100 euro
lipo lader: tss 20 en 100 euro
Bij lipoladers is er geen verschil meer tussen traag en snel.

je laadt op 1C:

4000mah = laden op 4A
3200mah = laden op 3.2A
Dus ze zijn ongeveer even snel vol.

heey!
ik (en jij miss ook wel) lees overal dat de TT01E beter is.
volgens mij moet daar nog bij:
-lader
-accu
-zender(afstandsbediening)
-ontvanger
de kap is denk ik niet gespoten dat moet je zelf nog doen.
en zoals je ziet moet er nog een zender bij.
die accu kan denk ik niet op die accu want daar zit een oude tamiya stekker op..
je kan ook de accu van "rcniels" nemen heb je een iets langere rijtijd maar die past niet op je lader.
ik ga altijd naar de quartel in zwolle en daar heb ik goede ervaringen mee ze geven mij goede info over de auto en ze zoeken alles voor je op.
de E10 is ook wel goed maar ik zou voor de TT01E gaan want voor de E10 zijn geen option parts voor.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

mvg,
Ruud

Bedankt voor jullie snelle reacties, ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

Een auto twee de hands is goedkoper en meestal in RTR pakketten waardoor je meteen kan racen. Te Tamiya TT01 en de Tamiya TA05 hebben vele opties meer en zijn kwalitatief iets beter dan de HPI E10.

Ik heb op marktplaats is wat rondgekeken en ik heb een aantal mooie auto's gezien, hebben jullie nog advies over de auto's?

Dit zijn ze:

Marktplaats.nl > tamiya tt-01d - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

Marktplaats.nl > TK tamiya tt-01 drift special met yokomo subaru kap - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw

Marktplaats.nl > Tamiya Nissan nissan gt-R (tt-01 type-E chassisᦀ - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

Marktplaats.nl > Tamiya TT01 Ready To Run - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

Marktplaats.nl > Tt 01 E tt01 - Hobby en Vrije tijd - Modelauto's | groot | 1:5 tot 1:12

Bedankt voor al jullie reacties die al gegeven zijn en alvast bedankt voor de reacties die nog komen gaan (hoop ik tenminste).
Oh ja nog iets: Is een tamiya tt-01D hetzelfde als een tamiya tt-01?

Laatst bewerkt:
heey!
ik las in de advertentie van de TT01D dat die voor driften is...
en de TT01E is voor gewoon rijden.
hangt er dus vanaf wat je wil.
je kan ook overwegen om een TA05(R)(MS) te nemen maar die zijn wel wat duurder.

mvg,
Ruud

heey!
ik las in de advertentie van de TT01D dat die voor driften is...
en de TT01E is voor gewoon rijden.
hangt er dus vanaf wat je wil.
je kan ook overwegen om een TA05(R)(MS) te nemen maar die zijn wel wat duurder.

mvg,
Ruud

Ik be wat aan het mailen gegaan en heb over eentje wel goed nieuws:

Marktplaats.nl > TK tamiya tt-01 drift special met yokomo kap - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw

Hij mailde:

helemaal niks kapot hij heeft miss 5 km gerede nieteens ik doe em weg omdat ik nu een crossmotor heb en dan voor de auto geen tijd meer heb
dus dan dacht ik kan ik beter iemand anders er gelukkig mee maken

de auto koste me 150 dat was met supra kap maar daar was hte spuiten niet van geluk dus toen voor 80 euro een yokomo subaru kap gekocht daar moeten nog wel gaatjes in voor ophanging
de carson snel lader d8 80 euro
de kap dus 80
accus 2x 35.00
en robbe futaba afstandsbediening 50.00

ik wil voor de auto ong 150-200 euro hebben kheb veel mensen die hem willen dus ik hou u op de hoogte van de boden maar als u zegt ik bied nu 160 kan je hem morge op kome halen

Is er iemand van het forum die mij deze auto afraad?
Zo nee wat is een goede prijs?

heey!
ik denk dat hij wel goed is.
en met alles erbij is de prijs voor die auto wel goed volgens mij.
ik weet alleen niet of er wel een ontvanger bij zit.

mvg,
Ruud

Ik be wat aan het mailen gegaan en heb over eentje wel goed nieuws:

Marktplaats.nl > TK tamiya tt-01 drift special met yokomo kap - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw

Hij mailde:

helemaal niks kapot hij heeft miss 5 km gerede nieteens ik doe em weg omdat ik nu een crossmotor heb en dan voor de auto geen tijd meer heb
dus dan dacht ik kan ik beter iemand anders er gelukkig mee maken

de auto koste me 150 dat was met supra kap maar daar was hte spuiten niet van geluk dus toen voor 80 euro een yokomo subaru kap gekocht daar moeten nog wel gaatjes in voor ophanging
de carson snel lader d8 80 euro
de kap dus 80
accus 2x 35.00
en robbe futaba afstandsbediening 50.00

ik wil voor de auto ong 150-200 euro hebben kheb veel mensen die hem willen dus ik hou u op de hoogte van de boden maar als u zegt ik bied nu 160 kan je hem morge op kome halen

Is er iemand van het forum die mij deze auto afraad?
Zo nee wat is een goede prijs?

Ik vind het best aan de prijs; een Carson lader voor 80 Euro (2 Brothers RC - Bussum) Zoek hem hier maar even op.., 80 Euro gaat niet lukken voor een Carson.

Een body van 80 Euro.....waarschijnlijk van goud?? 2 Brothers RC - Bussum Ook hier kan ik dit geld niet uitgeven aan een body....

Overigens staat er op Marktplaats weer iets anders bij: "de auto is zgan zeer zeer weinig mee gereden ivbm school
de kap is al gespoten in de echte yokomo oranje voor de subaru
banden zijn nog goed weinig slijtage
+ robbe futaba afstands bediening
+ 2 accus dacht 21000
+ carson snell lader "

De accu's kan je ook voor een andere prijs krijgen: "Sport Pack 2200 (Netto) €21,95 "
Dit is in een gewone dure RC winkel, dus geen internetkoopje...

Ik zou er nog even goed over nadenken; Wat voor zender/ontvanger zit erbij??? Je kan al een Hayabusa 2.4 Ghz zender (geen gedoe met storing en frequenties) voor onder de 100 Euro krijgen....

groet,

Eric

Laatst bewerkt:
Back