Starter

• Topicstarter Topicstarter Banaan
  • Startdatum Startdatum
B

Banaan

Guest
Hey, ben van lang weggeweest ook eens terug hier. :)

Met buggy gaat alles goed buiten kleine mankementjes die niet onoverkomelijk zijn.

Maar ik heb een probleem, men trekstarter ging in de week kapot. Hem opengehaald, zie ik dat de veer in het begin gewoon over is. Ik en men pa hebben dit gewoon proberen te maken met het kleine stukje dat over is eruit te halen. Was bijna gelukt toen het koord ergens achterstak. We gaan in de week nog eens proberen en normaal moet dit wel lukken.

Maar nu was ik toch eens benieuwd naar andere starters. Heb gehoord dat je roto start en start box hebt. Start box ziet er het beste uit.
Men vraag is , kan je als je een start box hebt ook nog je trekstarter gebruiken zodat als je ergens in het bos staat te rijden, motor valt uit, je hem ook kan starten met trekstarter?

En voor een rotostart heb je toch een andere backplate nodig, of gewoon het stuk voor rotostarter bij aan te plaatsen?

Ahja extra klein vraagje, wat gebeurt als je er een andere uitlaat op zet? En naar wat moet je zien voor een geschikte uitlaat? (heb een .28 motor).

Alvast bedankt!

Hey, ben van lang weggeweest ook eens terug hier. :)

Met buggy gaat alles goed buiten kleine mankementjes die niet onoverkomelijk zijn.

Maar ik heb een probleem, men trekstarter ging in de week kapot. Hem opengehaald, zie ik dat de veer in het begin gewoon over is. Ik en men pa hebben dit gewoon proberen te maken met het kleine stukje dat over is eruit te halen. Was bijna gelukt toen het koord ergens achterstak. We gaan in de week nog eens proberen en normaal moet dit wel lukken.

Maar nu was ik toch eens benieuwd naar andere starters. Heb gehoord dat je roto start en start box hebt. Start box ziet er het beste uit.
Men vraag is , kan je als je een start box hebt ook nog je trekstarter gebruiken zodat als je ergens in het bos staat te rijden, motor valt uit, je hem ook kan starten met trekstarter?

En voor een rotostart heb je toch een andere backplate nodig, of gewoon het stuk voor rotostarter bij aan te plaatsen?

Ahja extra klein vraagje, wat gebeurt als je er een andere uitlaat op zet? En naar wat moet je zien voor een geschikte uitlaat? (heb een .28 motor).

Alvast bedankt!

ik zou voor een startbox gaan,je kan hem idd gewoon ergens nog starten is de bossen uit de buurt van de startbox... alleen heb ik wel gehoord dat als je er een dicht backplate opschroeft dat er dan iets meer RPM uit te halen is...

en een rotstart:je hebt er een andere backplate voor nodig ja,

toevallig is over je uitlaat vraag een topic op pagina 1 van het brandstof gedeelte.

ik weet niet wat voor auto je hebt, maar ik denk dat je motor te hoog zit voor een startbox ALS je de trek starter laat zitten. (dus je start box haalt je vliegwiel niet)
Maar dan een vraag naar jou toe: waarom zou je een trek starter willen in het bos?, je start box mag het bos ook wel in denk ik zo ;)

voor een rotor start heb je inderdaad een andere backplate nodig, google Rotor start en zie de plaatjes.

Ah ok. Ik heb een Hobao hyper 7 black edition. Maar wat bedoel je met motor te hoog zitten? Met een startbox moet je toch gewoon het vliegwiel aansturen, dat kan je toch niet echt lager hangen door dat "gat"?

En wat ik bedoel in het bos is, motor valt eens uit, maar zo'n 25 m verder. Ik loop er vlug naar toe, zet gloeiplug erop, trek 2 keer en hopla weer voort. Ipv naar auto lopen, auto terug meepakken, op box zetten, starten en weg. Ok veel verschil is het niet mss :p Maar toch is het altijd handig, je moest je starterbox maar eens vergeten :p.

Ah ok. Ik heb een Hobao hyper 7 black edition. Maar wat bedoel je met motor te hoog zitten? Met een startbox moet je toch gewoon het vliegwiel aansturen, dat kan je toch niet echt lager hangen door dat "gat"?

Nee hij kan inderdaad niet lager dan dat gat. Wat ik zei, is iets wat ik laatst heb onder vonden...
bij mijn motor zat het vlieg wiel hoger dan dat gat, waardoor de startbox er niet bij kwam.

Misschien is er iemand in de buurt waar bij je kan testen of het werkt. of iemand op het forum met die auto en ervaring met een startbox ;)

Foto van je bodemplaat recht van onder en schuin richting vliegwiel kunnen we wellicht al genoeg aan zien. In mijn beleving past een Hyper 7 gewoon op een startbox, weet natuurlijk niet in hoeverre deze versie een aangepast chassis heeft.

amai banaan jij leeft ook nog :D haha

Inderdaad je Hyper zou volgens mij gewoon op een startbox moeten passen hoor ...

Hey kurt, ja heb het zowat heel druk gehad (nu nog altijd eigenlijk). Laatste examen morgen :).

Ik zal eens een foto trekken en het hier posten. Denk wel dat mijn vliegwiel "laag" genoeg zit. Maar voor ik het ga kopen zal ik het wel eens navragen in de winkel, denk wel dat ze dit willen uittesten voor mij.

ik denk ook wel dat dat moet passen hoor, maar idd kijk of je het kan uitproberen dan weet je het in ieder geval zekerXD

Back