Startmotor

Dus toch nog gekomen :wink:

Nou die mooie stekkers er aan en vliegen zondag. Toch maar goed dat je nog langs Doetinchem ben gegaan.

gr Remco

Hierbij foto's van de Minimax en de super starter van Robbe om het verschil in formaat aan te geven.

afb1102.jpg

afb1103.jpg

Ik ben benieuwd wat de Minimax in de praktijk doet.

Wordt vervolgt

Ronald

Hoi Marcel,

Ik heb gisteren 2x Sanyo 7,2V 2400mAh gekocht. Werkt perfect, kan nu mijn OS61 goed rondkrijgen, alsof er geen compressie meer is :wink:

De cellen die in mijn packs zitten zien er veel anders uit, met felle kleuren en 2400 dik gedrukt erop. Misschien is dit tweede keus of namaak :roll:

Ik heb de packs bij verspaget in eindhoven gehaald voor 39,- p.s.

Groeten,
Bas.

nee bas dat zijn de originele 2400 mahs van sanyo die fototjes op die site zijn industriele cellen, wel dezelfde cel, ander labeltje.
dit zijn oa de labels van de sanyos voor de consument:
fc.jpg

Oeps! :oops:

Ik heb inderdaad de 3de cell van links en dan 12 keer.

Gisteravond heb ik de accus aan de lader gehangen, er kon toen nog 380mAh in worden gepompt. In totaal is er 6x gestart met mijn starter (enkele clubleden konden zich niet beheersen :wink: :wink: geintje gerard :wink: :wink:).
Dus dat geeft een gemiddelde van 63mAh per keer starten, theoretisch gezien kan ik dus 38 keer starten met een volle accu.

Groeten,
Bas.

Een voordelige oplossing kan zijn:

afb1592.jpg

Het gele snoertje is het orgineel.

Gewoon de kabels flink dikker maken & geen stekers oid, maar rechtstreeks op de accu (ik hoop alleen nooit sluiting te krijgen :roll: ).
Scheelt bij mij 1,5V meer op de startmotor (bij blokkeren).
De motor is nu echt een stuk sterker.

Groetjes, Erwin

En Ronald, alhoewel het de meeste tijd nog geen vliegweer is geweest, wat zijn de ervaringen met de nieuwe starter.

m.vr.gr.

Rick van der Sloot

erwin, dan nog trekt een loodaccu dat gewoon niet, zeker niet met gepompte cspecs of YS 91's

Startmotor werkt goed en is zeer krachtig.
Normaal gebruik ik mijn standaard Startmotor, de minimax alleen als ik echt kracht nodig heb.

Draaid zonder problemen mijn OS C Spec rond.

Gr Ronald

@ Gerard.
Klopt!
Eerst had de startmotor veel moeite met beide motoren.
Nu met de dikke kabels:
De Ornith (Magnum 46) laad zich nu goed starten.
De GPH (OS 50) nog steeds moeizaam (eenmaal gelopen is het geen probleem meer)

Afgelopen woensdag wilde ik de GPH weer proberen, nada dus. :evil:
Blij dat ik ook de Ornith mee gebracht had. :)

Conclusie lijkt, dat het soms net kan helpen.

In ieder geval heb ik afgelopen donderdag ook die MinMax besteld. Maar nog niet binnen.

Groetjes, Erwin

het zal wel degelijk schelen, mijn sullivan hi torque (die jij ook hebt) kreeg mijn os 50 nooit rond, ook alleen pas als ie een keer gelopen had, werd er doodziek van.
nu gebruik ik hem met 12 subC cellen en zwengelt ie hem rond of het een oud versleten os32je is.
met de originele kabel gewoon.

probeer eens nicads (2 6 cellen racepacks) en je zult versteld staan van het resultaat, met als bonus dat je 3 keer minder gewicht versjouwt.

Ik zat er wel aan te denken om NiCad's te gebruiken ipv loodaccu.
Ik sleep nu een 18Ah loodaccu mee, dat staat me ook al niet aan (te zwaar).

Groetjes, Erwin

Hoi jongens,

heb verleden donderdag ook een minimax besteld om m'n OS 91 C Spec te kunnen starten.
Vandaag bracht de postbode al dat startertje bij me thuis aan. 8O 8O
Ik kon natuurlijk niet wachten dat even uit te proberen, en inderdaat,dat dingetje is ongelofelijk sterk.
Start zonder problemen de OS. :D :D
Ik stuur hem wel 14 cellen in z'n nek.Dus buigen of breken.

Groetjes en bedankt voor de tips :wink: :wink:

Sapca

Is de volgende starter van www.rchelistore.com misschien ook iets om het zwaardere werk te starten?

Shop afdeling misc. accessiores:
Heavy duty 12V starter Verry hi torque
Start up to 1.8 size (25cc) engines

Of moet ik deze specificaties met een korreltje zout nemen?

Groeten Fabian

Bijna twee weken geleden de MinMax besteld.
Eerst bij: www.heli-world.com, twee maanden levertijd.
Order maar afgelast.
Daarna besteld bij: www.modelhelicopters.co.uk, ook uitverkocht (levertijd???)

Dus de tip van Gerard, met wat Nicad-cellen.
Eerst met 12 cellen :nooo:
Dan maar nog eens 8 erbij! :twisted:

En jawel met 20 cellen op de Sullivan, as een tierelier. :yes:
Eenmaal gelopen dan zijn de 12 cellen ruim genoeg (nee er was geen hydrolock).

Nog een paar cellen erbij en de koppeling gaat aangrijpen :twisted:

Of het een aanrader is?
Ik denk het niet.
Maar na twee eerdere pogingen op het veld, moest de GPH346 nu toch maar eens van de grond.

Groetjes, Erwin

20 cellen is 30 volt aanvangsspanning.
je mag van geluk spreken dat de schakelaar niet aan elkaar gelast is, wat zeker nog gaat gebeuren zo.
weest gewaarschuwd, de starteras vliegt er vol gas alf, en het is te hopen dat je dan niks (of jezelf niet ) beschadigd erwin.
allen de sullivan dynatron kan op 24volt, de kleine gele heavy duty absoluut niet.

Back