startprobleem

• Topicstarter Topicstarter kefke
  • Startdatum Startdatum
K

kefke

Guest
Hey,
Ik ben gisteren gaan rijden, maar plots viel hij na een vierde van het tankje stil. Ik dacht geen probleem, ff opnieuw starten en dat is geregeld. De motor was wel erg heet. Dus heb ik maar ff gewacht. Dan proberen te starten, maar er kwam niets meer uit... Ik dan maar ff de luchtfilter uitkuisen, filtertje poetsen. En opnieuw proberen... Niets... Dan maar een nieuwe bougie insteken om zeker te zijn. En opnieuw niets. Ik had er toen geen zin meer in, want khad ondertussen meer dan een uur aan het touwtje zitten trekken en heb het dan maar opgegeven. Het zal voor morgen zijn dacht ik mij mezelf. Ik vandaag ff proberen en alweer niets... Alles is nog maar opgeladen en de "glowshot" werkt perfect @ full power.
Ik ben ten einde raad en daarom vraag ik wat ik zou moeten doen, controleren, ...
Je moet ook weten dat het rubbertje aan de uitlaat "afgesmolten" is en er dus niets meer aanhangt. Heb er al een oud stukje aangehangen, maar het blijft hetzelfde. Het is een Protech 2WD (fun) met de motor VX-12 dus. Wie helpt?
Thx!

is je compressie nog goed,

ik heb pas iemand geholpen met hetzelfde probleem;
wat bleek nou hij gebruikte geen brandstof filter, er was een vuiltje bij z'n naald blijven zitten, en daardoor kreeg z'n motor geen brandstof. toen heb ik de carb er helemaal afgehaald, vervolgens de naald eruit gehaald en het ding schoon geblazen. vervolgens weer inelkaar gezet en hem op de fabreiks instelling gezet en hij liep weer na 3 keer trekken.

er zijn drie belangrijke dingen die een motor nodig heeft om te lopen
  • lucht
    brandstof
    en een oranje gloeiende gloeiplug

hou je uitlaat eens dicht trek een paar keer aan je motor (zonder de glowshot erin te steken) en draai vervolgens je gloeiplug eruit om te kijken of er brandstof in je verbrandings kamer zit.

check ook even de batt. van je glowshot.

hilbren zei:
is je compressie nog goed,

ik heb pas iemand geholpen met hetzelfde probleem;
wat bleek nou hij gebruikte geen brandstof filter, er was een vuiltje bij z'n naald blijven zitten, en daardoor kreeg z'n motor geen brandstof. toen heb ik de carb er helemaal afgehaald, vervolgens de naald eruit gehaald en het ding schoon geblazen. vervolgens weer inelkaar gezet en hem op de fabreiks instelling gezet en hij liep weer na 3 keer trekken.

er zijn drie belangrijke dingen die een motor nodig heeft om te lopen
  • lucht
    brandstof
    en een oranje gloeiende gloeiplug

hou je uitlaat eens dicht trek een paar keer aan je motor (zonder de glowshot erin te steken) en draai vervolgens je gloeiplug eruit om te kijken of er brandstof in je verbrandings kamer zit.

check ook even de batt. van je glowshot.
Hey, bedankt voor je reactie!
De compressie is nog goed ja. Ik gebruik wel een brandstof filter en heb deze opengedaan, maar daar was niets aan te zien. In de motor komt brandstof. Heb gedaan wat jij zei en er komt dus wel degelijk brandstof in...
Hij krijgt ook voldoende lucht, wat heb zojuist luchtfilter uitgekuist. Dan de gloeiplug is nog maar nieuw en gloeit heel goed. De batterij van mijn glowshot is ook nog helemaal in orde. Als ik er een oude bougie op steek, gaan die zelfs goed gloeien.

Dus sta ik nu nog steeds nergens :cry:
Bedankt voor de hulp en hopelijk kan je me nog verder helpen :!:

Als er dingen van je auto beginnen af te smelten, met name dingen die toch tegen hitte bestand zouden moeten zijn (en dat kunnen we van de uitlaat toch wel stellen), is het volgens mij tijd je zorgen te gaan maken. Als je motor zo heet wordt dat er dingen van je uitlaat afsmelten, staat je motor (of moeten we zeggen stond?!) dan niet gewoon veel te arm?

heb je ook geprobeerd om je motor te starten met een beetje meer "gas"
ik doe dit bij mijn hpi door met m'n duim aan m'n gashevel te trekken en als de motor dan start dan laat ik hem direct los.

verder weet ik het ook niet...

4WD zei:
Als er dingen van je auto beginnen af te smelten, met name dingen die toch tegen hitte bestand zouden moeten zijn (en dat kunnen we van de uitlaat toch wel stellen), is het volgens mij tijd je zorgen te gaan maken. Als je motor zo heet wordt dat er dingen van je uitlaat afsmelten, staat je motor (of moeten we zeggen stond?!) dan niet gewoon veel te arm?
Hey motor stond zeker NIET te arm, integendeel hij stond heel erg rijk. Als ik volgas gaf was er geen probleem, maar van volgas naar neutraal en dan weer naar volgas, dan "verslikte" hij zich in de benzine.

hilbren zei:
heb je ook geprobeerd om je motor te starten met een beetje meer "gas"
ik doe dit bij mijn hpi door met m'n duim aan m'n gashevel te trekken en als de motor dan start dan laat ik hem direct los.

verder weet ik het ook niet...
Ja ik heb dat ook geprobeerd, echter zonder resultaat.

kefke zei:
4WD zei:
Hey motor stond zeker NIET te arm, integendeel hij stond heel erg rijk. Als ik volgas gaf was er geen probleem, maar van volgas naar neutraal en dan weer naar volgas, dan "verslikte" hij zich in de benzine.

toch zou ik eens proberen om je motor op de fabrieks instelling nog een keer te starten. bij zo'n standaard hpi motor is dat 3 hele slagen open, van force motoren weet ik hem niet, maar dan zou ik beginnen met 4 slagen open... (beter te ver open als nodig is, want te krap is heeel slecht)

Wat voor geluid maakt hij als je aan de trekstarter trekt ?
Een metaalklank of een dof geluid ?
Je kunt eens proberen de motor voor te verwarmen met een haardroger dan zou hij snel moeten starten.

hilbren zei:
kefke zei:
4WD zei:

toch zou ik eens proberen om je motor op de fabrieks instelling nog een keer te starten. bij zo'n standaard hpi motor is dat 3 hele slagen open, van force motoren weet ik hem niet, maar dan zou ik beginnen met 4 slagen open... (beter te ver open als nodig is, want te krap is heeel slecht)
Zal het onmiddelijk proberen...

Hey hey
Probleem is opgelost :twisted: 8) :lol: :)
Nu wat het probleem was. Vrij eigenaardig eigenlijk. Ik had dus de glowshot opgeladen. Maar ik heb 2 glowshots. 1 oud model van protech en dan één het nieuw model van protech. Ik wissel af om ze op te laden. Maar nu had ik het oud model opgeladen. Had gekeken en hij gloeide goed. Maar nu heb ik de batterij eruit gehaald en verwisselt met de batterij van die oude glowshot en dan die oude getest op mijn karretje. En je raadt het al, hij startte! :!: Protech heeft niet voor niets een nieuw model geintroduceerd. Bedankt iedereen die mijn probeerde te helpen! :!:
Dus als hij niet start en je hebt een protech glowshot, dan heb je het probleem gevonden :wink: :twisted:

BlackFox zei:
Mijne start en ik heb een Protech glowshot :twisted:
Mijn beide glowshots zijn van protech hoor, maar één is oud model en ander nieuw :twisted:

joh, wat toevallig ik gebruik voor mijn hpi ook een protech glowshot :D
nog geen problemen mee gehad eigenlijk

Back