startprobleempke

  • Topicstarter Topicstarter Oregon
  • Startdatum Startdatum
O

Oregon

Guest
hey
nog even een klein vraagje :
als ik m'n autotje aan de praat heb gekregen , draait hij eerst normaal , maar dan begint hij steeds hoger toeren te klimmen...
+ dat darbij ook de wielen steeds harder beginnen te draaien
ik heb een protech nitro fun 12 ( 2WD)
weet iemand hoe ik dit kan oplossen
( geen te moeilijke woorden gebruiken , want ik ben nog een newbietje...)
 
heb je de gastrim op je zender nog vol open staan

als je die niet terug draait gaat ie ook met de wielen draaien en steeds harder.
 
Verandert er iets als je de stationair hoger of lager zet ?
 
heb ik ook wel eens, het komt omdat je voor dat je start aan het shoocken ben geweest. als je hem dan start krijgt ie in eerste insantie teveel brandstof, later als die de brandstof die in de motor zat verbruikt heeft dan gaat ie op z'n ingestelde verhouding lopen. En dan kan die harder gaan lopen.
 
mijn nitro tech 12 tuning vertoont hetzelfde gedrag. Bij mij komt het (zoals hilbren al aangaf) omdat ik voor het starten altijd even choke. Dan is direct naar de start de verhouding brandstof/zuurstof in je motor niet ok. Zodra ie begint te lopen wordt overtollige brandstof die niet tot verbranding komt via de uitlaat afgevoerd. Naarmate de overtollige brandstof wordt afgevoerd, wordt de verhouding steeds beter en gaat ie steeds beter lopen. Ik start veelal door eerst even te choken, gas lichtelijk op te draaien, starten, even wachten tot je hoort dat de toeren toenemen en dan langzaam trimmer en/of stationair schroef iets terug draaien tot ie mooi stationair loopt. Ik moet er wel op letten dat ik het terugdraaien van zowel de trimmer als de staionair schroef in kleine stapjes doe, doe ik het in te grote stappen dan slaat de motor af (dus klein stapje terug, even wachten, weer stapje terug werkt beter).

Volgens mij zijn de motortjes van protech ook lichtelijk overgevoelig en vragen veel afstelling (bijna elke keer als je weer gaat rijden). Het blijft (in mijn geval) elke keer weer even kloten, maar dat maakt het mooi :)
 
gelukkig zijn die hpi motoren wat minder gevoelig, in het begin komt ie even langzaam op gang. maar als ie eenmaal warm is dan loopt ie als een zonnetje
 
Ik heb met mijn HPI ook nergens last vast loopt eigenlijk altijd goed slaat niet af en start na 1x trekken aan de trekstarter!

Rij hem eerst is warm en ga hem dan op de goede afstelling instellen (rij hem niet te warm)! waarschuinlijk heb je dan een stuk minder start en loop problemen!! als je met koude motor afstelt dan blijf je vaak bezig!!
 
bon , ik ben ermee naar de winkel geweest
daar gingen ze hem afstellen , maar de man daar zei dat er een stukje in de moter kapot was , en dat het daardoor was dat hij op hol sloeg...
ben nu wel eens benieuwd of het probleem gaat verholpen zijn :)
tochbedankt :)
 
als ik mijn protech start zet ik eerst de trim vol open start hem vervolgens en dan kan ik die trim gewoon in 1 keer snel naar links draaien zonder dat ie het er moeilijk mee krijgt.
 
Oregon zei:
bon , ik ben ermee naar de winkel geweest
daar gingen ze hem afstellen , maar de man daar zei dat er een stukje in de moter kapot was , en dat het daardoor was dat hij op hol sloeg...
ben nu wel eens benieuwd of het probleem gaat verholpen zijn :)
tochbedankt :)

ik ben wel benieuwt wat er dan stuk was... ?
 
hilbren zei:
Oregon zei:
bon , ik ben ermee naar de winkel geweest
daar gingen ze hem afstellen , maar de man daar zei dat er een stukje in de moter kapot was , en dat het daardoor was dat hij op hol sloeg...
ben nu wel eens benieuwd of het probleem gaat verholpen zijn :)
tochbedankt :)

ik ben wel benieuwt wat er dan stuk was... ?
Misschien de schuif van de carb ofzo? dat hij niet goed open en dicht gaat? Dit heb ik ook een keer met mijn carb gehad.
 
LouD zei:
hilbren zei:
Oregon zei:
bon , ik ben ermee naar de winkel geweest
daar gingen ze hem afstellen , maar de man daar zei dat er een stukje in de moter kapot was , en dat het daardoor was dat hij op hol sloeg...
ben nu wel eens benieuwd of het probleem gaat verholpen zijn :)
tochbedankt :)

ik ben wel benieuwt wat er dan stuk was... ?
Misschien de schuif van de carb ofzo? dat hij niet goed open en dicht gaat? Dit heb ik ook een keer met mijn carb gehad.

misschien wel :?
 
ze gingen met deze week bellen... ik zal het zeker zeggen wat er aan scheelde , zo leert iedereen van iedereen wat :)
 
hey , ik weet dus welk stukje het is
nl : het stukje dat aan de pistong hangt , dat de cilinder ook vasthoudt
en dat was gebroken dusjaaah....
en nu maar hopen dat hij niet meer op hol slaat :(
 
Back
Top