stationair naald OS 46 FX.

Goedenmiddag

ik ben mijn stationairnaald kwijt. (naald in het gastonnetje)
kun je daar zelf iets voor maken of heeft iemand een sloop motor liggen met een naald die past?

bij mijn eigen slooptmotors lag niets passends.
ik heb met spoed nodig want zaterdag is het watervliegen en moet het klaar zijn.
ik heb 1 naald liggen die past op het draad maar met een paar slagen al de andere naald raakt.
kun je deze inkorten en er een puntje aan veilen?

Mvg wilbert

2 uur rijden voor een naaldje lijkt me een beetje veel, maar zal ze bellen kunnen ze die mischien op de post doen en hoop ik dat hij morgen binnen is.

niet op vooraad en niet te bestellen volgens hobbyin.
ik zou dus echt wat moeten maken maar dat wordt heel lastig.
moet tog een sloopmotor moeten vinden en nog snel ook.

dat is de verkeerde.
ik moet nummer 1 van de tekening hebben.

hier het carbje waar hij dus in het moertje van het gashevel zit.

OS-08624681000.jpg

Hoe raak je in godsnaam je stationair naald kwijt????

Ik kan alleen maar verzinnen dat je hem zelf uit elkaar gehaald hebt in je hobby hok of zo, dus dan moet hij daar nog steeds ergens liggen, toch? tenminste, ze vallen er niet tijdens het vliegen uit, en ook tijdns transport van huis naar vliegveld lijkt me een beetje stug.

Gewoon een sterke magneet door alle hoeken, kieren en gaten in je hobbyhok slepen. Komt alles wat van ijzer is weer tevoorschijn!

Groet, Bert

Wilbert,

Ik heb nog een carb van een os kloon liggen waarvan de hoofdsproeiernaald ontbreekt. Ik kan de carb eventueel opsturen. Je kijkt dan maar of er iets van past.

Ik hoor het wel via PB

Stevo

hij ligt waarschijnlijk buiten :nosmile:.
hoe krijgtie het voor elkaar denk je.
waarschijnlijk te ver uitgedraait en toen naar binnen gelopen.
ik zal nog eens verekte goed zoeken.
en anders kan stevo me mischien aan wat helpen.

Haha verbazingwekkend...

Ik heb afgelopen zomer mijn OS .46 helimotor vervangen en volgens mij heb ik alleen de carb bewaard. Zal vanavond even kijken en dan mag je de sproeier naald wel hebben.

Groet Merlijn

het zou heel mooi zijn maar ik heb hem dan niet voor zaterdag.
het probleem is dat de post pas om een uur of 3 s'midags komt.

zelf maken is niet te doen of?
ik heb namelijk wel een boutje hier wat er zo in past.
er moet dan een bot puntje op komen ik weet niet hoe precies dat komt.

Laatst bewerkt:
Gewoon proberen!

Schuine kant aan slijpen en zorgen dat de spoed overeen komt. Lukt het niet dan zal je een weekje geduld moeten oefenen

Stevo

Het enige wat ik heb liggen is een carb van een SC .46. Wie weet past de rotor van de carb in de OS carburateur. De stationair sproeier naald is in elk geval anders dan van een OS carb

6173026816_ca3b451e95_b.jpg

Anders mag je voor het watervliegen wel even mijn SC .46 tweetakt lenen. Die heeft nu toch even niks te doen.

Zelf maken kun je gevoeglijk op je buik schrijven....

De conushoek en de stompe punt komen tamelijk precies: die regelen de overgang van het mengsel.

Op zijn best hou je een motor over, die stationair en volgas goed loopt, en alles er tussenin is knudde: half gas draaien, oppakken, terugnemen, alles gaat volkomen K....

Dan heb je dus een aan/uit motor in plaats van een doseerbare krachtbron (been there, done that)

Groet, Bert

Back